Vita flygare. Grrrrrrr.....

tanten

Trådstartare
Mina hibiskusar har nästan allihop drabbats av vita flygare. De ser inte ut att må illa av dem - än. Men det blir kladdigt och äckligt på fönsterbrädan och är synnerligen irriterande. Blir det mer så kommer de att må dåligt och det är en katastrof i så fall. Jag har mest dubbla hibiskusar som jag samlat på mig på olika sätt :angel:

På nätet står det att man ska duscha växten med ljummet vatten. Hahaha säger jag. Jag kan duscha dem hur mycket som helst. efter några dagar är de tillbaka igen. Just nu står de ute för att inte smitta fler blommor.

Finns det något effektivt sätt? DDT, Hormoslyr? Cyanid? Arsenik? Råttgift?

Vad som helst som gör att de DÖÖÖÖÖR.
Tips tack.

Sv: Vita flygare. Grrrrrrr.....

Pappa hade MÄNGDER med vita flygare på sin buskros(utomhus), det verkligen kryllade! Dessutom hade han flera olika sorters bladlöss, jag frågade honom om rosen var något slags biologiskt experiment...

Utan några större förhoppningar sprayade jag(läs: dränkte) hela busken med såsprit, även på undersidan av bladen. När jag kom tillbaka efter någon vecka för att göra om det så insåg jag till min förvåning att det inte behövdes - all ohyra var borta, och den har inte kommit tillbaka!

Någon mer kunnig på blommor kan säkert svara på om såpsprit går bra att använda på Hibiskusar också, i så fall är mitt tips att du ställer dem i duschen/badkaret och ger odjuren en omgång!

Mina hibiskusar lever ju hos mig... så de har en viss grundnivå av jävlaranamma. annars skule de ha dött för länge sedan.

Mao borde de klara såpspriten. T-röd ska inhandlas. Nu jäklar.

dränkte mina vänner hibis-kusarna i såpsprit igår.

idag bolmar det inte längre vita kryp i luften om jag skakar på dem.

Lovande hittills.

Tack!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka