Vit dimmig fläck i ögat

corre77

Trådstartare
Upptäckte idag en vit dimmig liten fläck i min hästs ena öga. Vad kan det vara?? Det rinner inte och han kniper inte med ögat.

Sv: Vit dimmig fläck i ögat

Det kan vara så att din häst fått ett sår på hornhinnan. Jag tycker att du ska prata med en veterinär.

Min häst hade det för några dagar sedan, men det var typ hela ögat och han var svullen runt om, men det var stryk som sagt, så det var som en blåtira (förklarade min mor som råkat ut för detta en gång innan). Jag började gråta, trodde min häst var halvblind (utöver att han har spatt)... men det gick faktiskt över. Men det behöver ju inte vara samma som det din har, men säger det iaf.

Det kan också vara en gammal skada, så vad du ser är ärret på hornhinnan.

Kollade på honom idag igen, tyckte kanske att det såg lite bättre ut. Ringde vet men han var ledig till måndag. När man tittar på ögat från sidan så ser det ut som en jätteliiiiten utbucktning...

Jag hade försökt få tag på en annan veterinär. Om det är hornhinnesår vilket det kan vara behöver du droppar att behandla med så snart som möjligt för snabbaste läkning. Det kan också vara ärrvävnad från ett tidigare hornhinnesår eller annan skada. Men då har det ju varit där förut..

Liknande trådar

Hästvård Har någon sett en sådan här ljus prick i ögat på en häst? Den sitter långt från pupillen så bör inte påverka synen. Jag vet inte hur...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 880
Senast: Fibusen
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka