"vispar" med svansen

T

tratten

\"vispar\" med svansen

Är det någon som har hört att hästar som vispar mycket med svansen vid ridning, att det kan bero på att det är någon vajsing på en sena i korset+ Min häst Vispar alltid med svansen vid ridning, men visar aldrig på något sått obehag, så jag har inte funderat på det speciellt, bara att hon har en sådan egenhet att när hon arbetar så "går" svansen. Men sen var det någon som sa att det kan bero på en sena i korset. Har ni hört något sådant?

Re: \"vispar\" med svansen

En hörsägen som kanske inte har just med din häst att göra, många islänningar anser att en häst som piskar med svansen är inte en bra ridhäst.

Men annars kan det kanske stämma, att det kan finnas något problem. Inte alltid dock, men många gånger. Fast då är det inte sagt att problemet sitter baktill, det kan lika gärna komma uppefrån.

Re: \"vispar\" med svansen

Det har jag aldrig hört men inom galoppen brukar man säga att det beror på att dom suger in luft i vaginan och får smärtor i livmoder/äggstockar. Det är väldigt vanligt att man "caslick opererar" sådana hästar.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 395
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka