Ray

Trådstartare
Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel? Naturligtvis beroende på väder...
 
Jag har varit där några gånger; alltid utan bil eftersom vi oftast prioriterat att åka med remmalagen- men då har vi ju heller inte sett hela ön. Hyra cykel är ett bra alternativ :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Remmalagsturerna är perfekta för småbarnsfamiljetur. Det finns ju tillräckligt att titta på 5 min gångväg från färjan efter/före remmalagsturen. Med äldre barn så är cykel roligare.
 
Lämna bilen på fastlandet och hyr en cykel i förväg så att du enkelt kan hämta ut den när du kliver av färjan. Ön är väldigt platt och lättcyklad. Jag tittade på nästan samtliga sevärdheter på en dag med cykel utan problem. De flesta vill nog inte se riktigt så många platser :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Var på Visingsö för många år sedan. Färja behövde bokas i förväg för att ta med bil och det fanns ingen plats så vi tog med oss cyklar istället. Efteråt förstår jag inte vad vi skulle haft bil till. Nästan en nackdel. Vi såg hela ön, från nordligaste till sydligaste spetsen, badade (kallt), besökte örtagården mm. Blev en lagom dagsutflykt och mycket sågs bättre från cykel än det hade gjort med bil. Dessutom kan man stanna var som helst när som helst med cykel om man ser ngt intressant. Så kan man cykla är det min rekommendation före bil.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Håller med föregående talare. Bil är fullständigt onödigt. Jag har varit på Visingsö många gånger och aldrig känt något behov av bil.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Håller med det andra skrivit cykla är jättebra på ön! Mycket bättre än jag inbillar mig att bil skulle vara 🙂 Ska också någon gång ta tag i detta med att rida där men just nu kan jag inte rida alls för min rygg. Att rida i ekskogen på sommaren verkar vara fantastiskt!
 

Liknande trådar

Tjatter Vill gnälla. Tog mig en cykeltur på grusvägen. Vägen är bred nog för två bilar utan problem och med lite planering kan en även möta...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Luff
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 689
Fordon Jag har börjat återuppta en gammal dröm om att kuska runt i någon form av fordon som går att sova i. Men både husvagn och husbil är...
2
Svar
20
· Visningar
1 386
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp