Fd Diabetikern

Trådstartare
Har ett sto som jag köpte för ett tag sedan. Hästen ifråga kommer (väntar på passet) få grå papper. Tänkte att det skulle bli min tävlingshäst sen får vi se hur långt jag klarar av att få upp henne.
Om jag lite senare skulle vilja ta ett föl efter henne måste man visa stoet innan eller går det bra att visa sto och föl ihop? Vet att det är lite olika regler på det där därför jag tänkte fråga.

Lite väl tidigt (sent för mig jobbat hela natten) på morgonen så jag kanske uttrycker mig lite klumpigt just nu.

Tacksam för svar

Sv: Visa sto?

Inget sto behöver visas för att få användas i halvblodsavel.

Fölet som då inte får gröna papper utan vita eller grå beroende på hur stoets möderne ser ut har åtminstone förut kunnat visas upp och delta i evenemang. Har själv ett sto med vita papper som var Breedersfinalist -95, tror att reglerna inte ändrats kring det.

Ok :) Tack så mycket :D

Var helt bergsäker på att stoet var tvungen att visas. Vet inte varför jag var bergsäker på det dock :D

Fast det kan ju vara bra att få henne bedömd, så du får någon annans kritiska kommentar att luta dig mot när du ska välja hingst..
U

Vad innebär det egentligen när man visar stoet? Man får allså nån slags rekomendationer om hingstval eller? Har man nån annan användning av att visa stoet, får man poäng eller något liknande som kan ha nån betydelse?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: miumiu
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 069
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Valp frågor
  • Tråden för spår