Visa arab men inte på arabutställning. Sommarpremiering?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag vill visa lillsnuttan som åring (dvs i sommar). Hon är arab, men jag vill inte visa henne på arabutställning (varför behöver vi inte gå in på här för att slippa den diskussionen men låt oss säga som så att jaga nser de bedömer fel saker). Jag trodde då att det var kört att visa, men min hovslagare dunkade huvudet i väggen när jag förklarade varför jag inte visat henne som föl (dvs att jag inte vill delta i arabcirkusen) och tyckte att "Jamen du kan ju visa på sommarpremieringarna! Där kan man visa alla raser"

Kan men det? hur hittar jag då sådana i närheten? Mer info tack =)

(Min tidigare egna visningserfarenhet är stambokföring och värdebokstavshöjning av Connemara samt att jag visat tvåårigt halvbloddsto på tvåårspremiering, men då knutet till ASVH och bara hbl)

Min arabflicka ( åring) visades i somras på en premieringsutställning (38p). Den var anordnad av en klubb, som hade en utställning för alla raser.
Men du kan kolla upp med SH, ( tror jag) var dom i din närhet skall ha premieringar. Här är det ju Halländska Hästavelsförbundet som står för sommarpremieringarna, & på alla där får araber vara med vad jag vet. Är ju olika dagar för olika raser. Stoet jag har ( mamma till lilltjejen) visades på sommarpremiering 1995, & B-premierades 39p. Hennes tre avkommor är alla visade på fölbesiktning, som mest är för halvblod, eller flest halvblod visads ska jag säga.( två klass 1 , 24 & 25 p & åringen blev klass två, men det tog vi ju igen i somras.) Tycker det ger mer på dessa " sommar" premieringar" än arabutställningar. Har varit med om SÅ skiftande resultat fr arabutställningar två år på rad, på mina hästar, att jag inte litar ett dugg på det. Skiljde 15p... på stoet åren efter varandra.

Hej!
Du som bor i Uppland kan ju visa på Jälla, där har man sommarpremiering för alla raser. Den brukar vara i augusti och man anmäler ganska tidigt, kanske i maj-juni. Det är hushållningssällskapet som håller i den, går säkert att hitta på nätet (jag kommer inte riktigt ihåg hur jag kom i kontakt med dem, antagligen på nätet). Jag funderar på att visa min arab där också.

Ah, finemang. Svehäst brukar jag kolla lite nu och då, men jag har ju inte förr kollat efter arab liksom ;)

Men då ska jag hålla utkik, Jälla skulle bli alldeles ypperligt det! Är ju i princip nästgårds =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka