Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker att det är lite svårt att förstå den där texten dock. Eller så är jag för trött.
En häst i stallet har svullna ben och blödde lätt, tydligen var hjärtat lite påverkat oxå. Om jag förstod det hela rätt misstänkte ev vetten detta. Hur skyddar vi de andra hästarna i stallet (de går på bete nu) och är sjukdomen allvarlig? Det finns dräktiga ston i närheten, hur skyddar vi dem? (grannstallet, hagarna är nära varandra)
Den här hästen har gått på bete här i kanske en månad, så jag förstår inte hur den skulle ha fått det i så fall? O andra sidan rör sig en del människor hos oss även i andra stall. Kan en häst vara smittad utan att man märker något? Tex att någon av beteskamraterna har detta men att den inte fått några symptom?
Vet nån hur lång tid det brukar ta för proverna att visa svar?
/ Maris som hoppas på mer info från stallet i morgon
Pållen i stallet hade 38,2 i temp tror jag. Kom att tänka på att min häst haft lite höjd temp med, och legat strax över 38. Kan det vara samma sak fast min pålla inte har svullna ben?
Verkar som om vetten inte längre trodde att det var någon infektion som smittar eller så! Skönt det! Hästen hade fått nån spruta igår och var bättre idag!
Hundavel & Ras Googlar man på french bulldog with tail så får man upp riktigt många resultat faktiskt. Ett par uppfödare som strävar efter svans och...
Hästmänniskan Skönt att höra! Hon är ganska ädel, långbent och högrest. 169 i augusti, men eftersom hon är tre år så lär hon bli ett par tre cm till...
Hästhantering Först hur mycket väger en, eller ska väga snarare? 200-250 kilo?
Är det hö och inte något annat med lägre ts så är det inga problem med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.