virusarterit

Sv: virusarterit

Tack!

Jag tycker att det är lite svårt att förstå den där texten dock. Eller så är jag för trött. ;)

En häst i stallet har svullna ben och blödde lätt, tydligen var hjärtat lite påverkat oxå. Om jag förstod det hela rätt misstänkte ev vetten detta. Hur skyddar vi de andra hästarna i stallet (de går på bete nu) och är sjukdomen allvarlig? Det finns dräktiga ston i närheten, hur skyddar vi dem? (grannstallet, hagarna är nära varandra)

Den här hästen har gått på bete här i kanske en månad, så jag förstår inte hur den skulle ha fått det i så fall? O andra sidan rör sig en del människor hos oss även i andra stall. Kan en häst vara smittad utan att man märker något? Tex att någon av beteskamraterna har detta men att den inte fått några symptom?

Vet nån hur lång tid det brukar ta för proverna att visa svar?

/ Maris som hoppas på mer info från stallet i morgon

Pållen i stallet hade 38,2 i temp tror jag. Kom att tänka på att min häst haft lite höjd temp med, och legat strax över 38. Kan det vara samma sak fast min pålla inte har svullna ben?

/ Maris

Verkar som om vetten inte längre trodde att det var någon infektion som smittar eller så! Skönt det! Hästen hade fått nån spruta igår och var bättre idag! :banana:

/ Maris

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama