Emmmmma

Trådstartare
Jag har ett enormt problem med min dator. Jag har haft massa virus på den, 25 nya i går och 11 idag. Det går att få bort alla utom 4 st. Dom vägrar försvinna! Jag har provat allt! Vad ska man göra? HJÄLP! :eek:
 
Sv: Virus!??

Vad är det för virus, vissa virus måste man scanna bort ur datorn i felsäkert läge.
 
Sv: Virus!??

Grejen är att jag har ett virusprogram (Norton Antivirus) men det klarar inte av att ta bort alla. Det står att "filen används av andra användare" eller nåt sånt, så det är omöjligt att slänga dom!
 
Sv: Virus!??

Det vore inte alls dumt om du kunde tala om namnen på virusarna..
Svårt att hjälpa till nu.. :smirk:

AM
 
Sv: Virus!??

hej
är dte någon som kan spåra vem man är här på buke? en lite fråga som säkert inte hör hemma här men som jag endå frågar=)
 
Sv: Virus!??

Gå in på Nortons hemsida och läs på om virusborttagning. Vad heter viruset? Det kan vara precis ett sånt som du måste gå in på i felsäkert läge och scanna bort.
 
Sv: Virus!??

Dumpa Norton, installera NOD32 (gratis) eller nåt annat antivirus program.
Måste ju nämna att Norman finns och är bra, då jag själv säljer detta ;)
 
Sv: Virus!??

Vad är det för fel med Norton Antivirus :confused:
OBS! Inget illa menat, bara nyfiken för det kan ju vara någon bugg eller liknande som jag inte vet!
 
Sv: Virus!??

Norton uppför sig väldigt olika på olika maskiner med samma mjukvara. Det är ett okonsekvent program.

I min burk segade det ner hastigheten nått enormt. Och helt plötsligt efter en av Nortons egna uppdateringar började brandväggen att stänga ner sig lite nu o då.

Jag föredrar ZoneAlarm
 
Sv: Virus!??

Har kört Norton Antivirus Corporate edition i ett nät med ca 500 datorer och ca 50 servrar i ett par år och dom enda problem jag upptäckte då var att det kunde vara svårt att få det att funka bra på Metaframe.
Dock var det inte certifierat att köra på metaframe, så där fick man skylla sig själv!
Annars tyckte jag att det var klockrent.
Andra versioner kanske inte är lika bra!
 
Sv: Virus!??

Renkött skrev:
Dumpa Norton, installera NOD32 (gratis) eller nåt annat antivirus program.
Måste ju nämna att Norman finns och är bra, då jag själv säljer detta ;)

Du är inte dum du, att rekommendera Norman för du säljer det! :p

Norman är faktiskt helt ok, var Panda fan innan, men har precis gått över till Norman Internet Control...

(Norton dumpade jag direkt fastän jag fick det gratis i ett år till en annan dator)
 
Sv: Virus!??

För att ta bort Wormen:
Så gör du så här:

1.Avaktivera ditt antivirusprogram.
2.Avaktivera din systemåterställning.(har du provat att återställa datorn?)
3.Gå in här http://www.pcm.se/int/
4.Klicka på gratis active scan
5. Panda kommer nu bort din Spybot och alla andra virus du har på din burk...
 
Sv: Virus!??

Jag har varit med om ett antal gånger att det blir nån typ av programfel i Norton Internet Control. Brandväggen låser ALL kommunikation, visserligen skyddar det, men då kan man lika gärna dra ut kabeln ;). Sen går det inte att avinstallera det ordentligt sen heller utan det spärrar och man får massa program fel... Händer mest på Windows 98 maskiner men även råkat ut för det under XP. Sen om det är användarnas fel eller inte kan jag inte svara på. Men en sån sak får inte hända....
 
Sv: Virus!??

Inte ens om du scrollar ner på sidan en bit???
Scanen ligger på den sidan du kommer till via länken...
 
Sv: Virus!??

Det är nog så....

Vi har Norton på en dator (köpte tillsammans med datorn) men det blir nog att vi byter till AVG på den också. Min erfarenhet är att Norton (icke-pro-versioner är det enda jag känner till) är stort och segar ner datorn, framförallt en lite äldre burk. Min mammas dator nästan dog med Norton (fast då hade den Windows ME också, som jag inte är så förtjust i).

Har hört från flera håll (datortekniker mm) att Norton inte är att rekommendera på en äldre dator.

Jag är helnöjd med AVG och ZoneAlarm :)

Mvh Cissi
 
Sv: Virus!??

Har också AVG och är nöjd, men aldrig mer Zone Alarm..Herregud så mycket oreda denna vägg kan ställa till med...och aldrig mera en brandvägg i själv datorn säger jag. Händer nåt med väggen så kajkar ju hela datorn ur. Hellre en brandvägg UTANFÖR datorn...ZoneAlarm är ju känd för att bråka i tid och otid..
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 581
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 774
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
505
Senast: FrDrake
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp