Virus förklätt som antivirus program?

S

Sandrocken

Nyss när jag startade våran "familjedata" så kom det upp ett fönster om att ett program som kallas SoftCop har hittat ett virus på vår dator och ber mig att beställa licens nyckel. :confused:
Jag har aldrig installerat detta program på datorn och ingen annan i familjen heller, det står att programet installerades i går (18 oktober) och min lillebror säger att det kom upp något konstigt fönster som sa att det fanns ett virus på datorn. Naturligtvis så klickade han på länken.
Jag misstänker att "SoftCop" möjligtvis är ett virus som är förklätt som ett antivirus program. Är någon som varit med om något sådant här? :confused:

Jag håller på attvirussöka med mitt Avast just nu och får se om det hittar någonting. Hoppas jag får något svar!
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Kan tillägga att jag hittat en "trojan" Mask/Virus och lyckats tagit bort det.

Ber om svar!
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Men jag vet fortfarande inte hur jag ska få bort det. Det finns ett ställe att trycka på som det står "avinstallera" men jag är rädd att det ska hända någonting annant då :(
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Googla själv och ta reda på hur man gör, eller kalla in någon med bättre datorkunskap :idea:
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Ja, det var det jag letade efter här på Buke. Någon som kan hjälpa mig :(

Update: Nu tror jag att jag lyckats få bort det, men inte säker. Ska ringa någon datakunnig person senare i kväll.
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Jag hade nåt liknande som hette System Security, fick bort det med hjälp av "Malwarebytes' Anti-Malware"
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

jag råkade ut för pro antivirus 2010 men jag formaterade ångrar mig jättemycket:(
 
Sv: Virus förklätt som antivirus program?

Om du inte lyckas finns typ åtminståne en sån här serial att hitta på google så googla på!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nån som har nåt förslag på vad som fattas min dator? För några dagar sedan så besökte jag en väns hemsida, rätt "tungladdad" med mycket...
Svar
14
· Visningar
2 051
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Vi har två datorer. En laptop som alltid har krånglat och nu är hos datordoktorn för den stänger av sig hela tiden. Den andra är en...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp