Om du använder ett par storlekar större stickor så blir ju arbetet luftigare, så det kanske vore en idé till nästa halsduk
Själv är jag inne på luvan på hundtröjan. Har plockat upp maskor runt kragen och virkar en stor lapp på 16 cm. Sen kommer den dras ihop i överkant och stickas ihop till en söt luva Efter det ska jag plocka upp maskor runt hålen för benen o sticka små muddar i resår. Ska bli kul att se hur det passar sen, har en känsla av att det blev på tok för stort... skulle använt mindre stickor tror jag. Men man lär sig ju av misstagen o det vette tusan om det inte blir ett till efter detta för roligt var det
Jag använde 10mm, det är den största storlek jag har... Det hjälper absolut, men problemet är att jag drar åt hela arbetet så förbaskat. Men jag får kanske kika efter större storlekar då.
Äsch, blir hundgetingen () för stor så är det bara att skaffa en till hund! En som passar. Jag är säker på att tex Hundstallet är helt OK med att du går runt där och provar hundtröja för att välja en lämplig kandidat.
Jag hoppas du visar den på hunden när den är klar, med detaljbilder av det du pratar om också? Jag tycker det ser jättespännande ut! Blir helt sugen på att göra något liknande åt Monster, men jag tror knappast det skulle uppskattas - plus att jag skulle behöva bortåt ett dussin nystan eller så.