Vintertid = ParisStæmpelTid

M

minna_mook

Fasar før snø och rusk då det betyder att jag snart måste slænga på lillvovvan klæder. Och Along kommer kommentarer, blickar och utskællningar ...

Många hær på Buke refererar till små hundar som råttor, Golvmoppar mm och hatet mot "tonåring med småhund" byggs stadigt upp.

Min hund ( trots storlek på 3 kg) har aldrig skællt på en annan hund. Hon går utan problem løs och ær ingen rædd liten hund som blivit lyft så fort matte tycker någon verkar læskigt.

So long So good

Men hør och hæpna - jag klær på henne!

Både fleeseoverall och tæcke ovanpå vintertid. Och trots att jag sjælv inte tycker jag kan placeras i facket "WannabeParis" så får jag så otroligt med stygga blickar och komentarer. Och faktiskt mest från hund mænniskor ! Køpte henne flera år innan Hypen med småhundar men dømd blir man på en gång.

Så många gånger ( helst unga tjejer med stor hund ) han stannat på på stan och gett mig værldens utskællning. Min lilla accesoarhund, Djurplågare mm. Trøtt nått så in i helvete på det. Och sen ser man i forumen hær att folk fortfarande hyser agg mot folk som mig - Unga tjejer med liten påklædd hund.

Att tillomed hundmænniuskor ær så snabba att dømma - måste sæga att jag tycker det ær skræmmande !

Sv: Vintertid = ParisStæmpelTid

visst, om din hund verkligen FRYSER så illa att den behöver kläder så klart du ska ha det. men det finns ju täcken, man behöver inte spjåka ut dom med pälsjackor och rosa glittertröjor....

jag hade täcke på min doberman om hon skulle ligga i bilen eller om det var fruktansvärt kallt ute, så jag är inte emot att ha täcke på hundar. men uppfattar det som att väldigt många som har småhundar klär på dom för skojs skuld. många av dom har ju tjock päls!! :crazy:

jag är glad jag har en collie, räcker med att hästarna måste täckas...:p

sjælvklart ! Men tyværr blir alla dragna øver en kant. Har några søta ( men praktiska ) klæder till henne oxå. lite hood trøjor. Nu nær hon måste ha klæder så kænns det onødigt att dra på den fulaste bara før att ... Bukare verkar bara i allmenhet byggt upp ett litet hat mot oss med minihundar.

Det är väl inget fel att ha minihund? Har själv haft några småraser. Vet inte om att jag läst att minihundar skulle vara mera utsatta för trakassarier. I mina ögon är dom urgulliga, men den ras som ligger mig närmast om hjärtat är schäfern. Men jag tillhör dom som älskar ALLA hundar. Vad beträffar kläder, så jäkla kallt som det är, ska dom nog ha det om de är korthåriga. Inte 17 är det skönt att frysa.

sjælvklart ! Men tyværr blir alla dragna øver en kant. Har några søta ( men praktiska ) klæder till henne oxå. lite hood trøjor. Nu nær hon måste ha klæder så kænns det onødigt att dra på den fulaste bara før att ... Bukare verkar bara i allmenhet byggt upp ett litet hat mot oss med minihundar.

jag har absolut inget emot små hundar, och fryser dom ska dom självklart ha täcken!! :)

det som jag inte gillar är när folk "förmänskligar" sina hundar, dvs tar på dom en massa onödiga utstyrslar, bär dom när det egentligen går utmärkt för hunden att gå själv..när man inte låter hunden vara hund, då tycker jag det är fel.

det gäller ju såklart inte bara folk med småhundar, men tyvärr kanske det oftast gäller just den typen av hund, och det är ju lite synd när det går ut över dom som faktiskt är "vettiga".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka