Vinterridhandskar & Vinterskor/stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saagaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 798
S

Saagaa

vad använder alla här på buke för handskar & skor/stövlar nu på vintern, en del har säkert samma men vad har använder ni för handskar & skor/stövlar. behöver nya , så de e då bra och veta vad som e varmt :p

svara på detta ;
Handskar:
Skor/Stövlar:

skriv märke, pris & vad ni tkr om dom :p

Sv: Vinterridhandskar & Vinterskor/stövlar

Handskar: Runt 0 så har jag magicgloves. Är det under 5 minus så har jag CRW getskinnshandskar. Båda är jättebra!
Skor/Stövlar: Mina vanliga MHstövlar fast med raggsockor. I stallet har jag Graningekängor..

taack :) skriv vart ni köpt sakerna oxå tack :)

Vantarna Hööks. CRW kostade typ 125kr och de andra 19 kr :p

Stövlarna stallkompis och graningekängorna genom mammas jobb. Kommer inte ihåg vad de kostade :o Över 1000kr iaf.

Handskar: Tumvantar från Jacson i ridmodell. Jättebra, man fryser typ aldrig! priset vet jag inte, fick de i julklapp förra året :p

Skor/Stövlar: Ett par gamla allvädersstövlar från okänd butik, dock ingen hästbutik. Annars ett par jolly jumper kängor från hööks + tjocka sockor. Funkar okej men jag fryser extremt lätt om fötterna så jag är fel person att bedöma... Vet inte pris här heller tyvär :angel: ännu en julklapp. men det står säkert på hööks hemsida, men jag orkar inte kolla...

Handskar: Tegera Pro, kör fortfarande med sommervarianten. Är extremt ofrusen om händerna :D
Skor/Stövlar: Ett par hansbo vinteridstövlar, eller Jacson Jodpur med ullfrotté strumpor och tjocksockor i. Fryser jättelätt om fötternamen Hansbo stövlarna är faktiskt rikitgt bra! :)

Handskar: När jag rider har jag Tegra från granngården typ 65 kr och i stallet Jacson 3-finger vante runt 100 kr.
Skor/Stövlar: Ullsockar och MH judpuhrs

På händerna har jag billiga fleecevantar med förstärkning från Jacson.
På fötterna mina MH ridstövlar, med alusula i botten som reflekterar värme - jättebra!

Vantarna kostar inte mycket, köpt mina på ridsportbutik.
Alu sulan är köpt på börjes.

Alu sula? Berätta mer. Hur fungerar den? Finns på Börjes, vars där? På rid-börjes eller? Låter super!

"Sula Alu-igloo
En krafigt isolerande sula med ovansida av filt som håller fötterna varma och torra. Undersida av alufilm som återreflekterar värmen."

Text från hemsidan!

Dock har jag vänt på dem... lägger man alufilmen mot sulan på skon så halkar den omkring i skon o det är mindre skönt, dock reflekterar den värmen jättebra med alu direkt mot foten.
Kan kännas lite halt i skon i början men jag har snabbt vant mig.

Jag har Ariat kängor köpta på Häst och ryttare i Flyinge samt Dyon Chaps när jag rider. Annars använder jag skor med stålhätta i stallet och vid allt "Markarbete" typ in/ut Släpp, leda, longera, tömköra.

tack för svar :D har köpt ett par travhandskar, SM-handsken, ursköna (; behöver bara varma skor/stövlar nu :)

Handskar: Kanske bättre att säga vantar använder bara sådana där billiga med noppor. Fryser aldrig om händerna. Har köpt flera andra (varmare) vantar men det blir alltid att jag tar vantarna till slut.

Skor/stövlar: Fryser däremot mer om fötterna så där har jag MH Rimfrost Padock kängor :love:. Är det riktigt kallt har jag ett par varma jägarstrumpor i dem. Har även ett par MH Rimfrost rider (stövlar) men eftersom jag oftast rider i sk. skoridbyxor så blir det mest kängorna. Kan verkligen rekommendera dessa.

Jag är frusen om både händer ock fötter. På fötterna har jag alltid Dojjankängor. Det är det enda som håller mina fötter varma på vintrarna. Händerna är det värre med. Har hittat ett par Mountain Horse vinterridvantar som håller mig hyfsat varm, (bättre än andra hittills),men har ännu inte hittat de perfekta ridvantarna för vintrarna som gör att jag slipper tappa känsleln i en eller ett par fingrar varje gång jag rider.

På händerna har jag helst Roecki, får så bra grepp med dem och de finns med foder. Dessa har jag vid träning och lite mer riktig ridning. Ska jag rida ut har jag ett par lysgula MH som är kanon.

På fötterna har jag Ariat Bromont vid ridning, är varma trots att de är relativt tunna i fodret. De är även vattentäta. Hela vintern bor jag i mina MH groom it, utom när jag sitter till häst då förstås.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
742
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 611
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
718
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka