iNHALE
Trådstartare
Denna vintern behöver jag riktiga vinterkängor. Förra vintern genomled jag i gummistövlar med dubbla ullstrumpor och det gick med nöd och näppe, denna vintern behöver jag ordentliga kängor. Funderar även på att komplettera med batteridrivna värmesulor om det blir en likadan vinter som förra året. Mina vanliga vår/höst kängor är ett par Salomon Quest som jag haft i 4 år som jag trivs bra i, har inte testat speciellt många andra märken men det måste vara bra stabilitet i skon och bra stötdämpning, har dålig stötdämpning i foten så blir snabbt trött i fötterna när jag går långt om det är för lite dämpning i skon.
Budgeten är max 2000 och det ska vara bra kvalité, är inte intresserad av skor som är slut efter två säsonger, mina Salomon är fortfarande "bättre begagnade" efter 4 års användning och lär hålla 4 år till känns det som, har motsvarande förväntningar på vinterkängorna. Vill helst ha mid-skaft eller högre, bor i Skåne och mängden snö/is kan variera, så inga inbyggda broddar som man sliter ut när det är barmark större delen av vintern.
Har kollat lite på Salomon Toundra Pro, Salomon Chalten och Meindl Sölden men det finns säkert fler.
Budgeten är max 2000 och det ska vara bra kvalité, är inte intresserad av skor som är slut efter två säsonger, mina Salomon är fortfarande "bättre begagnade" efter 4 års användning och lär hålla 4 år till känns det som, har motsvarande förväntningar på vinterkängorna. Vill helst ha mid-skaft eller högre, bor i Skåne och mängden snö/is kan variera, så inga inbyggda broddar som man sliter ut när det är barmark större delen av vintern.
Har kollat lite på Salomon Toundra Pro, Salomon Chalten och Meindl Sölden men det finns säkert fler.