Vinterföräldrar 24/25

Jahopp

Trådstartare
Hallå!
Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv istället!

Är i vecka 14 och nyligen gjort KUB-test där allt såg jättebra ut. Är 38 så hade ställt in mig på att det skulle vara iaf liite sämre än det var, så jag blev glatt överraskad.
Blev glatt överraskad att det ens var något i magen iofs, då jag, förutom trötthet, haft väldigt milda symtom och det lilla jag känt är i stort sett helt borta sen några veckor. Efter ett tag fick jag lite för mig att jag nog inte var gravid ändå, trots positivt test och utebliven mens. Men tji fick jag!

Alltså vad... underbart att få se den på ultraljudet eller! Jag hade kunnat ligga där hela dagen och bara titta. Så fascinerande verkligen


Hoppas nån annan också hänger på här snart!
 
Halloj! Har precis som du väntat på att denna tråd ska skapas, det var tur att du slog slag i saken! 😀 Jag är i v 16, gjorde kub för några veckor sen och precis som du säger hade jag oxå kunnat ligga där hela dagen. Kan knappt fatta att det som visas på skärmen är i min mage.😅

Är det ditt första barn?
Slog mig nu att november kanske räknas till hösten, eller är det vinter? 😂 Aja jag har iaf bf 24 november. När har du bf? 😊
 
Halloj! Har precis som du väntat på att denna tråd ska skapas, det var tur att du slog slag i saken! 😀 Jag är i v 16, gjorde kub för några veckor sen och precis som du säger hade jag oxå kunnat ligga där hela dagen. Kan knappt fatta att det som visas på skärmen är i min mage.😅

Är det ditt första barn?
Slog mig nu att november kanske räknas till hösten, eller är det vinter? 😂 Aja jag har iaf bf 24 november. När har du bf? 😊
Haha bra att du tycker det! 😁
Ja eller hur... det var så häftigt! Längtar till nästa utraljud
Har du långt kvar till ditt RUL? Mitt fick skjutas fram lite från det som bokades in från början, segt!


Det är mitt första barn ja! Är det ditt första?
Jaa kanske det men, verkar skralt med höstföräldrarna så man kan säkert slå ihop lite, om inte fler höst dimper in? Och 24 november är ju ändå bra nära december! 😁
10 december är det beräknat till, lite väl nära min egen födelsedag 😬 men men, inte mycket att göra åt!
 
1 Juli har jag mitt RUL, är så taggad!
Nä vad drygt, när har du ditt?
Detta blir mitt andra barn, har en son på 1 år.
😊 Ska du ta reda på kön eller ska det bli en överraskning?
Hela denna graviditet har jag klarat mig från att spy men nu i v.17 har jag spytt några gånger. Det är inte varje måltid utan bara vissa. Känns inte som matförgiftning. Känns bara som det är lite fel ordning, detta ska ju ske i första trimestern känns det som?😅
 
1 Juli har jag mitt RUL, är så taggad!
Nä vad drygt, när har du ditt?
Detta blir mitt andra barn, har en son på 1 år.
😊 Ska du ta reda på kön eller ska det bli en överraskning?
Hela denna graviditet har jag klarat mig från att spy men nu i v.17 har jag spytt några gånger. Det är inte varje måltid utan bara vissa. Känns inte som matförgiftning. Känns bara som det är lite fel ordning, detta ska ju ske i första trimestern känns det som?😅

Vad kul! Snart ju!
Du får uppdatera om hur det gick 😁
Har mitt 22 juli, hade 10onde först. Sambon kunde bara det datumet av dom nya som erbjöds, annars hade jag kunnat få liite tidigare. Aja, tålamod!

Vi kommer vilja veta kön ja, så spännande tycker jag!
Hur ska du göra?

Mysigt med en till, och att dom är så nära i ålder med, kan tänka mig det kan vara jätteroligt att ha ett såpass jämngammalt syskon!

Nej vad jobbigt eller, har det hållt sig borta så länge kunde det väl fortsatt så tycker man... hoppas det är något tillfälligt som går över fort. Hjälper postafen eller liknande?

Själv ska jag ej klaga, äter järntillskott och har blivit piggare så har orkat börja träna på jobbgymmet igen och ska börja simma tänkte jag! Har höftledsartros, om än mild än så länge, men känner att jag fått lite ont igen nu när jag vilat i typ 2 månader och slarvat med mina övningar 😬
 
Matar la på här haha
Vecka 17 och allt pinnar på, känner ej av så mycket annat än att magen känns spänd ibland, och känt av bäckenet lite nån gång

Snart en månad sen vi gjorde KUB och det känns återigen overkligt.
Längtar tills man känner rörelser, och till RUL!
Kommer få lite bebiskläder av min brors ex, men tänker att jag nog vill köpa nåt litet själv också, efter RUL. Min sellpy är full av favoritade små plagg! 😁
 
Tiden går så fort med nummer två. Hinner liksom inte med alls här i veckorna. Antar att det är sonen på ett år som tar fokuset.😅
Är vi vecka 21 och känner lillen nu flera ggr om dagen. Med sonen hade jag moderkakan i framvägg och fick vänta några veckor till innan jag kände av honom. Inga spyor längre, var bara under v.17 det höll på. Peppar, peppar.....
Ultraljudet gick jättebra och allt såg bra ut. Så häftigt när det går igenom hela fostret!
Vi tog reda på könet, min man ville gärna veta. Han säger att graviditeten och ett till barn känns mer verklig genom att veta. Så för hans skull så kikade vi och det blir en liten lillebror ❤️

Spännade, inte långt kvar för dig nu tills du har ditt ultraljud 😃

Nu håller vi på att leta namn. Känns mycket svårare med andra när stora fick vårat absoluta favorit namn.
Hur tänker ni med namn?


Älskar Sellpy, har köpt nästan allt där ifrån och så kul när man kan matcha fritt. Är galen i farfarströjor och hängselbyxor😅
 
Tiden går så fort med nummer två. Hinner liksom inte med alls här i veckorna. Antar att det är sonen på ett år som tar fokuset.😅
Är vi vecka 21 och känner lillen nu flera ggr om dagen. Med sonen hade jag moderkakan i framvägg och fick vänta några veckor till innan jag kände av honom. Inga spyor längre, var bara under v.17 det höll på. Peppar, peppar.....
Ultraljudet gick jättebra och allt såg bra ut. Så häftigt när det går igenom hela fostret!
Vi tog reda på könet, min man ville gärna veta. Han säger att graviditeten och ett till barn känns mer verklig genom att veta. Så för hans skull så kikade vi och det blir en liten lillebror ❤️

Spännade, inte långt kvar för dig nu tills du har ditt ultraljud 😃

Nu håller vi på att leta namn. Känns mycket svårare med andra när stora fick vårat absoluta favorit namn.
Hur tänker ni med namn?


Älskar Sellpy, har köpt nästan allt där ifrån och så kul när man kan matcha fritt. Är galen i farfarströjor och hängselbyxor😅
Åh vad roligt att känna rörelser, har du gjort det länge? Det verkar så mysigt 😊
Gött även att tiden går fort för dig! Här går det långsamt... men väntar också på semester, så det hjälper inte direkt haha
Är jag och 2 till bara, av runt 40 pers annars, som är kvar sista veckorna nu och det känns SEGT!!

Vad skönt att illamåendet försvann, det är vidrigt att må illa verkligen, fy!

Kul med UL, och att allt såg bra ut såklart 😁
Kan tänka mig att det kan kännas mer på riktigt ja, särskilt för en partner, att få reda på kön
Så säger min sambo med iaf :) han vill vänta tills han vet kön med att ens tänka på namn, men jag har några jag gillar som han också tycker är fina, så vi får la se sen när han är redo att prata mer om det!


Ja eller hur!! Sellpy är bäst 😁 jamen vilken bra kombo, med farfarströjor och hängselbyxor alltså, fint!
 
Nu är RUL avklarat, allt såg bra ut, puh! Det blir en pojke här med!! :D
Men ja namn... Hade betydligt fler tjejnamn på min lista, har ett killnamn jag gillar och två som känns... mjaeenäeajooee, men dom får vara med för att det känns för tråkigt med bara ett på listan haha
 
Vad skönt att allt såg bra ut! 😃
Namn är ju så svårt. Men har du ett är det väl kalas! Vi har två som är favoriter här men totalt 5 st på listan nu, så vi får helt enkelt vänta och se vem han är 😃

Jag har känt rörelser sen v 18 tror jag. Så det är ett tag. Har du börjat känna av han än? 😊
 
Vad skönt att allt såg bra ut! 😃
Namn är ju så svårt. Men har du ett är det väl kalas! Vi har två som är favoriter här men totalt 5 st på listan nu, så vi får helt enkelt vänta och se vem han är 😃

Jag har känt rörelser sen v 18 tror jag. Så det är ett tag. Har du börjat känna av han än? 😊
Jo, man behöver ju bara ett 😅
Men ja, hade varit kul med ett par så man kan känna efter lite när han väl är ute ja, men det ordnar sig la då 😄 han kommer iaf få min morfars namn (Douglas) i andranamn, var viktigt för mig 😊
Gött med hela 5 på listan! Ni kan ju välja och vraka 😁

Vad härligt att ha känt sen dess! Hmm vet inte om jag känt än, jag tror kanske nån gång, men kan lika gärna varit min mage som hållt på

Har ni börjat köpa grejer än? Eller ni har kanske kvar från när äldre sonen var nyfödd iofs?
 
Jag har nu köpt gravidleggings (tänkte först att äh såå stor är la ändå inte magen att det behövs än, men den fyllde ut det extra tyget så den är tillräckligt stor för byxorna iaf hah) med fickor så dom ser lite jeansiga ut, och fyfan vad gött eller!
Har typ alltid skinny jeans i vanliga fall men dom slutade passa för typ två månader sen 😅 så har haft vanliga fladdriga byxor med resår i midjan eller kjol/klänning, men nuu känner jag mig typ som mig själv igen! Klädmässigt iaf
Blev orimligt glad i provrummet haha

Det var det 😄
 
Det är ett väldigt fint namn!😊 Vår får oxå släktnamn med personer som är viktiga för oss.

Snart känner du nog honom mer tydligt😃

Köpte en body nu på Sellpy men det blir nog inget mer. Har allt kvar sen min första föddes. Eller jag har köpt en begagnad Emmaljunga Viking duo oxå. Men behöver nog inget mer. Behöver väl mer saker sen när lillebror föds och blir ca 6 månader, sånt som inte kan ärvas för att det fortfarande används av storebror som matstol och bilbarnstol exempelvis.
Du då? Hur går införskaffandet för dig, eller väntar du? 😊

Men vad skönt!😍 Värsta jag vet under graviditeten är att det sitter åt runt magen. Har två gravidbyxor men dessa har ej åkt fram än då jag lever i klänning och fladdriga trekvarts byxor än så länge. Men snart är det väl dags. Förra graviditeten köpte jag extra stora trosor på Lindex, vanliga boxer. Tror ärligt det är mitt bästa köp 😅 Det sitter liksom inte åt någonstans men trillar heller inte ner 😂
 
Haha ja, jag har nu bestämt mig för att tolka alla diffusa magkänningar som att det är han, blir ju roligare då än att det bara är lite... vanligt magjobbande 😄

Skönt att ha kvar det mesta! Men kul ändå med en body, och vad smått allt är! 🥲 vi har köpt en liten pyjamas och ett par byxor, sen reste sambon bort med en kompis, och han vill känna sig delaktig ("du får inte gå loss på sellpy som jag vet du kommer göra annars, jag vill också vara med!" Sa han innan han åkte, heh) så jag har lovat att hålla mig 😊

Ja samma här! Det är jättejobbigt när det sitter åt på magen, i vanliga fall kan jag gilla det, känner mig liksom trygg och omfamnad? Haha
Men nu, nä jättejobbigt
Vad gött med stora boxers! Ska jag tänka på att köpa vid tillfälle 😁

Vilken vecka är du i nu? 😃
 
Haha tycker du gör helt rätt med att se känningar som han.

Vad roligt att han vill vara med och välja kläder! Min man bryr sig inte så mycket, men jag visar glatt upp allt fint jag hittat när jag precis ska skicka iväg orden på Sellpy. Han har iaf aldrig motsatt sig mina val hittills eller vågat kanske (Då vet vi vem som får beställa nästa gång)😅

Jag är i vecka 25 nu. Du?

Nästa vecka ska jag skola in min son på förskolan, i september börjar jag jobba 50% innan jag går hem i november igen. Ska bli så skönt att få jobba lite innan nästa kommer. Hur kommer du göra, när ska du gå hem hade du tänkt? Hur kommer ni lägga upp föräldraledigheten? 😊
 
Haha mjaa, eller jo det är det väl såklart! Men ibland är det roligare att bestämma själv 😅 iallafall med kläder!
I det här fallet hade jag föredragit om min sambo var som din man haha 😄

Vecka 23! Och äntligen semester så tiden sniglar sig inte längre fram

Vad spännande! Tycker han det ska bli skoj?
Kan tänka mig det blir skönt att jobba lite ja, har du bra kollegor och så? 😃

Hmm tror jag kommer gå hem 2-3 veckor innan BF, men det är mest för jag hört att en del andra gör så, har ingen aning om vad som är rimligt för mig egentligen... jag kan jobba hemifrån med så det underlättar kanske? Hur gör du med det?
Vi kommer nog ta en månad ihop i början, mer än så har vi inte pratat om än, mer än väldigt löst 😅 men jag vill nog ta 9 månader!
Sambon är hemma från sommarens äventyr nu iaf, så vi ska börja ta tag i planering och diverse inköp
Hur kommer ni göra?
 
Sover lite dåligt många nätter, vaknar och måste kissa, oftast somnar jag om fort igen men inatt var det tydligen väldigt svårt, så gav upp att försöka, skriver lite här istället... Nu vaknade även parveln i magen så det är ju nåt skoj att ligga och känna på åtminstone!

Vi har beställt ett gäng kläder nu, och en bärsjal!
En vän som är gravid med sitt andra barn sa att man inte behöver så mycket i början, men jag tycker det är massor som ska inhandlas...
Fick iaf tips av en vän till en vän om en secondhandbutik som säljer babysaker i Jönköping, som vi ändå ska förbi snart, så blir säkert ett besök där :)

Var också och simmade i veckan och träffade en tjej som hade med sin bebis och skulle bada lite, fick frågat om hur det funkade med babysimmet och allmänt badande med bebis där, så nu är jag ännu mer taggad på det! Varit pepp på det i flera år av nån jävla anledning haha... jag hoppas vi kan lyckas få en plats och att det faktiskt är skoj i verkligheten med, för alla inblandade 😄

Ääe gud vad jag skriver... 😅 dags för ett nytt sov-försök!!
 
Min son är nog ovetandes om vad komma skall, han är bara 14 månader. Men tror verkligen han kommer älska förskolan, han tycker det är så kul med andra människor och barn. Jag har bra kollegor så ska bli så roligt att jobba och får vara lite jag innan nästa kommer.😃

Jag tycker det var otroligt skönt att gå hem innan min son kom. Sista tiden själv, som inte mamma. Spelade och gjorde bara saker som jag gillar, åt mängder med glass😂 Den tiden kommer jag nog inte få igen på väldigt många år eller aldrig.
Med sonen gick jag hem två 4 veckor innan men han kom ju tidigare så hann vara hemma typ 2,5 v.
Med detta barn går jag hem 2,5 vecka innan bara för att sonen inte ska ta hem något förskolevirus om jag nu kan undvika det eller ens planera när bebis i magen vill komma😅.

Med sonen var vi hemma tsm 1 månad. Sen var jag hemma 8 månader. Sen delade vi delade 60-40 i våras under 3 månader. Innan jag gick hem igen fram tills nu.
Med bebis tror jag att vi har 10 dagar tsm. Sen blir det väl ledigt vid jul. Jag går i tankarna att börja jobba i februari igen 3 månader på 100%. Sen är jag ledig 9-10 månader beroende på hur mannen vill göra. Det är ju väldigt olika hur man gör och vill göra. Eller om vi båda är lediga nästa sommar med varsitt barn. Vi får se hur det blir.

Gällande sovandet så har jag som dig, uppe en del och kissar. Tycker det är svårt att somna om, om han börjar sitt party i magen där inne😅 Jag och mannen har fått byt sida i sängen då hans madrass är hårdare än min.

Mysigt med sjal, det vill jag prova med bebis. Ser så gosigt ut😍 Vad köpte du för någon?
Kul då kan du klämma och känna på grejerna, hoppas butiken är bra 😃

Får du plats att gå på babysim så gör det! Så mysigt, lärorikt och kul! Gjorde det med sonen och det var verkligen toppen. Han älskar vatten. Han kastar sig i vattnet😅
Vill gärna gå igen med bebis sen om jag får möjlighet.

Är du med i någon föräldragrupp?
Frågade min bm om jag fick vara med då jag bytt stad och inte känner så många här än. Vilket jag fick, så om 2-3 veckor ska jag vara med på en av träffarna. Hoppas så jag träffar någon där som vill hänga under föräldraledigheten.
 
Just ja! Haha tänkte inte så långt 😅
Men skoj att han förmodligen kommer gilla det!

Kan tänka mig det alltså... Jag försöker tänka på det ibland, att ändå ta vara på den här tiden som ja, inte mamma. Men ibland är det svårt, är så otålig av mig 😅
4 veckor lät gött! Typiskt att han kom tidigare, men bra då att du tog såpass så du ändå hann vara lite själv innan 😁 vad spelar/spelade du för nåt?

Skönt att ha en plan iaf på hur ni kan tänkas göra med föräldraledigheten!

Jag tycker också det verkar mysigt med sjal! Hoppas bebis också ska tycka det, och att det inte är allför meckigt att knyta 😅 Köpte en begagnad Aldoria!
Sen ska vi nog köpa en sele med, hade ni det med sonen?

Vad kul att babysimmet var uppskattat för er! Jag ska hänga på låset när platserna släpps, både här i stan och i grannstan om dom tar slut här 😁

Också kul med föräldragrupp! Vi är ej med i någon, får fråga barnmorskan om det när vi ska dit om 2 veckor. Känner inte supermånga här där jag bor heller, inte utöver jobbar/branschkompisar iaf, tyvärr har en del flyttat också. Så hade varit skoj att förhoppningsvis lära känna lite nya människor!
Var du med i en sist du var gravid också?
 
Man är ju så förväntansfull såklart på sin lilla i magen men med facit i handen, as skönt att bara vara sig själv innan allt det nya drar igång. Haha, nästa pinsamt det här, spelade Star Stable. Jag brukade köra någon typ av recap varje år när jag hade semester😅🙈 Men det lär jag ju aldrig hinna igen, finns andra saker jag prioriterar högre.

Det kommer säkert gå superbra med sjalen😃
Du kanske kan öva innan med ett gosedjur eller något som liknar en bebis?
Gällande sele köpte jag en begagnad babybjörn till min son. Men den var så dåligt och oskön, rekommenderar verkligen inte. Det finns så många andra märken på selar. Nu har jag en Tula free to grow. Så jäkla bra och skön! Vi vandrade med den under semestern i Lofsdalen, kändes knappt att jag hade ungen på ryggen😅

Jag var med i en grupp, men vi bytte vårdcentral just mitt i svängen så hann inte knyta några kontakter. Denna gång så ska jag vara snabb som attan och fråga om någon vill byta kontaktuppgifter direkt på första träffen om jag känner klick med någon.😅
Det är mycket ensamtid som föräldraledig tycker jag, dessutom är jag så himla extrovert så mår ju så himla dåligt av att inte få umgås med andra. Stackars min man snackar typ hål i huvudet på han när han kommer hem efter jobbet ibland. 😂
Sen är föräldragruppen bra gällande all information så klart, och huvudsyftet är ju att få info. Men extra bra att träffa andra i samma stadie i livet.
Tips på att träffa andra är även på öppna förskolan/kyrkis såklart😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp