Vinterdäck på transporten?

Sv: Vinterdäck på transporten?

Ja...

Den nya fyrhjulsdrivna står nog på uppfarten till nästa vinter tror jag. Och då ska även unghästen åka runt på lite aktiviteter så det passar bra.

Umesläpet hade också dubb men billigare, lägre totalvikt.

Sv: Vinterdäck på transporten?

du måste ha likvärdiga eller bättre däck på släpet... det är lagen..

har du vinterdäck på släpet så får du inte ha dubbdäck på bilen, så tänk på det om du kör släpet med nån annan bil nån gång...

Inte för risken att bli stoppad är särskilt stor direkt :smirk:

själv har jag (kommer ha när jag får nya släpet) dubbdäck på släpet och vinterdäck på bilen. Skulle helst ha dubb på bilen med men det är inte min bil så jag bestämmer inte det....

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Loma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med vintern i antågande byter vissa däcken på bilen, andra byter skorna på hästen. Att hästen är utrustad med vinterskor och broddar är...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Fordon Jag försöker sälja min gamla bil men får inte bud på den som jag kan acceptera. Så jag överväger att skrota den. Den är körbar till...
Svar
15
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka