Vinstprocent

E

el_saba

Jag undrar vart jag kan hitta information om antalet % som Uppfödaren får när ens häst vinner ett lopp. Vill gärna veta till 100% vad som står. Är de 10% av prissumman?

Mvh Maria :)

Sv: Vinstprocent

Uppfödarpremier

Uppfödarpremier utgår till uppfödarna av svenskfödda och här registrerade travare enligt följande:

10% av prissumman i vanliga lopp och premielopp i Sverige.
I insatslopp utgår uppfödarpremier med de normala 10%.

Uppfödarpremier utgår ej i B-lopp eller för bonus eller övrig ersättning utöver propositionens grundprissumma.

Uppfödarpremie på i utlandet intjänade pengar utbetalas upp till ett högsta sammanlagt belopp på 100.000 kr (En häst kan såldes få uppfödarpremier på max insprunget 1.000.000 kr i utlandet).

Källa:travsport.se

Sv: Vinstprocent

Tusen tack! De behövde jag verkligen få reda på då jag o en till har ett vbl sto tisammans o som är dräktig med Skogans Orlov. Blev lurad av förra ägaren så vi gick miste om att få stå som uppfödare på avkomman.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 581
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka