Lona

Trådstartare
Vindruvor (och russin) är ju giftiga för hundar, någon som vet om de är ofarliga för hästar?

Sv: Vindruvor

Ingen aning. Men hästar är inga sk kompostkvarnar man ska skyffla in div konstiga saker i. Hästar är grovfodeomvandlare och ska därför äta hö eller gräs. Bara för dom tycks gilla konstiga saker betyder det inte dom ska ha det. Varför ska du ge vindruvor/russin egentligen ? För att du vill ? Testa ? Eller vad ?

Sv: Vindruvor

Jag ger inte annat än morötter eller möjligen äpplen men andra i stallet ger sina pållar alla möjliga frukter inklusive vindruvor, fråga mig inte varför.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: screen
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 910
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30