Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har förstått att en häst som rids varje dag bör ha en vilodag i veckan, så att den inte rids utan bara får gå ute. Håller ni med om detta? Vår häst är 7 år.
Jag har förstått att en häst som rids varje dag bör ha en vilodag i veckan, så att den inte rids utan bara får gå ute. Håller ni med om detta? Vår häst är 7 år.
Vi försöker rida så att vi tränar tre dagar och sedan vilar en.Det blir ju lite olika beroende på tävling osv...
En häst har inte behov av vila i form av att stå i hagen hela dagen, de mår mycket bättre av att ta en avslappnad trevlig skogstur som vilodag.
Ni som jämförde med er själva: "skulle ni vilja jogga varje dag utan att vila?" Nej kanske inte men jag skulle inte heller vilja sitta instängd en dag per vecka, är man van vid rörelse så blir man lätt uttråkad och rastlös. Däremot tycker jag att man gärna kan låta hästen stå en dag men då är det för att ryttaren ska få en "vilodag" och hinna göra annat.