Vill veta mer om Whata Luck.....

Raggartass

Trådstartare
Vi står i begrepp att köpa en Whata Luck avkomma som sällskap till vår tre-åring, nu när vi köpt gård :banana::banana:.
Nu vill jag givetvis veta ALLT om hans pappa och gärna om någon har erfarenhet av andra avkommor efter honom.
Mitt intryck när vi träffat den lille killen - snart 6mån, är att han var social och helt trygg i sig själv. Jag fick pilla på honom överallt och han bara vände på huvudet och undrade när jag var klar :rofl:. Han är i stort sett ohanterad så det är ju svårt att säga något mer så här efter någon timmes bekantskap.
Andra intryck är att han troligen kommer ta långt tid på sig innan han är klar. Fick se en helsyster som jag tyckte var ganska liten, men uppfödaren sa att det gällde de flesta av Whata Lucks avkommor. Men när de sedan fyller i så blir de riktigt snygga - någon med erfarenhet???

Vi vill ha en häst som förhoppningsvis är relativt okomplicerad och lättlärd, och som i första hand ska funka som familjehäst. Sedan blir han väldigt bra så klart att vi ska prova att tävla med honom, men det är inget mål att tävla apha klasser för att samla poäng av olika slag.

Sv: Vill veta mer om Whata Luck.....

Min pojkväns granne har en avkomma efter Whata Luck.
En supertrevlig häst, och snygg! :love: Dock väldigt grov.

har träffat 3 st avkommor efter denna hingst. Alla 3 var lika coola och trevliga. Han ger mycket fina avkommor. två av dom var närmare 160 cm så små var dom inte. Skulle mycket väl kunna köpt en avkomma själv :) mycket gott att säga.

Tja om du tittar på hans presterande avkommor så ser du att han gett många mycket bra och väldigt allround!
Du har ju bla Whatafrecklynxkent, Sonny Sinola Luck, Whata Smoke (som kompisen fick ett fint föl efter i år) -and the list goes on.

Tror han håller en mkt bra kvalitét och som sagt,går att lägga på olika typer av ston. Bra allrounder! Dessutom är han mkt meriterad själv med flertalet ROM's.

Tack för svaren :idea:.

Självklart hade jag forskat lite först innan vi åkte 50 mil enkel resa för att kika på honom, och era svar bekräftar ungefär det jag själv kom fram till. Dock blev jag lite osäker när jag träffade honom, då jag tyckte han var liten och lite "oformlig", + att han var så sjukt billig. Det är ju jättebra om man kan fånga en drömprins till en liten peng, men iaf jag ställer även lite extra frågor så att det inte blir några problem längre fram. Fick en vettig förklaring till varför han var till salu för det priset, och jag fick ingen feeling av att det var någon skojare som var framme. Tvärtom var alla hans hästar jättetrevliga i temperamentet, sociala och i fint form. Och även hans mamma hade fin stam, med många högpresterande i leden, dock har hon själv bara gått som avelssto.

Så vi slog till pga hans coola inställning till människor och livet i största allmänhet. Om vi har fångat ytterligare en drömprins eller inte, återstår att se.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka