Vill prova fälttävlan!!

roadkilled

Trådstartare
Hur ska jag gå till väga?
Utrustning?
Kondition?

Vill veta allt!

Har blivit så otroligt sugen på och testa det!

Tror att hästen skulle tycka det var askul! Hon är i ponnystorlek...

Sv: Vill prova fälttävlan!!

Hej!!

Om du vill prova fälttävlan så måste du ha FT-kortet givetvis..
Du behöver en sadel som du känner dig bekväm att rida både hopp och dressyr i annrs så kan man ha en hopp- och en dressyrsadel...
Hästen behöver en bra grundkondition för att starta debutant (även du ;) )
JAg rider aldrig terrängen utan ordentliga skydd på hästens ben och boots i fram men det är ju en smaksak..
Du som ryttare behöver en nr-lappsväst som går att köpa i välsorterade hästsportbutiker, medical card, är nog lättast att beställa via www.ridsport.se men kan finnas i butiker med. Godkänd säkerhetsväst krävs också.. KOmmer inte på ngt mer just nu men Lycka till och hoppas du fått lite mer kött på benen :bump:

Det gör du hos en fälttävlanstränare, titta på tränare på svenska ridsportsförbundet. Där finns säkert någon lämplig som bor nära dig. Var dock noga med att välja den bästa, gärna A-tränare, för att få ut så mycket som möjligt av kursen. Kursen består av en praktisk del, med träning på debutant nivå och en teoretisk del angående träning av hästen och TR. Lycka till!

Det var så lite så!!
Lycka till och hoppas du kommer i gång och tävlar :banana:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur