Vill omskolas till westernryttare

nomigan

Trådstartare
Jag vill så gärna lära mig western, jag har en c ponny som jag vill rida western på. Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska ta mig till, vem jag ska vända mig åt osv. Hon får westernsadel till veckan, men hur ska jag kunna omskola henne när jag inte kan något själv?? Kom gärna med lite bra tips ^^

Sv: Vill omskolas till westernryttare

vad kul att du vill börja med western :)

Absolut lättast är att börja med att gå in på www.wras.se

leta reda på den klubb som ligger närmast dig. Bli medlem, eller åt minstone titta på deras hemsida (dom flesta klubbar har en) eller facebooksida och kolla om dom har några träningar (clinics) eller om det finns någon tävling (lite dåligt nu så sent på året kanske) som du kan åka och titta på! Genom att titta på träningar kan du lära dig mycket, och kanske se om du tycker om tränaren så kan du vara med själv.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Rosett
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 630
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar