Vill inte komma in?!

B

brosen

Mina hästar Vill inte komma in vissa dagar när det är blåsigt eller bara ändå! Vad kan de bero på?

asså vissa dagar så kommer dom till mig?! Fås syk ibland, blir lite less när dom håller på så hela tider :(

Sv: Vill inte komma in?!

Jag har samma "problem" med mina hästar. I sommar har dom varit jätte sällskapssjuka och kommer så fort man visar sig vid hagen. Men ju kallare och ju hårdare det blåser desto mer undviker dom mig när jag ska hämta dom från hagen. Jag fattar ingenting!:confused:

jag förstår inte riktigt?

är det så att de inte vill bli hämtade från hagen för ridning eller för att bli uppstallade?
det kanske är så att de kanske inte tycker att det är roligt att stå på stall och vet att när det börjar bli kallare och mörkare så börjar det bli dax för att bli intagna om nätterna och det kanske är därför de inte vill bli fångade.. för att de heldre står i hagen.

Jag skulle inte heller vilja komma in när det äntligen börjar bli skönt att vara ute, våra kusar älskar att stå ute nu, det blåser svalt, det är svalare temperatur och insekterna är nästan helt obefintliga nu, de blir såklart ännu mer obefintlig när det blåser.

Våra vill ofta komma och prata en stund om man bara går in i hagen men ibland så ägnar dom knappt en blick åt oss. Men kommer man bara för att hämta för jobb tror jag säkert att det är många, många hästar som inte vill bli fastfångad.

Vissa dagar tar vi bara in för att de ska få kraftfoder eller bli borstade och sen ut igen, har aldrig haft en svårfångad häst. Märrarna var det vid inköp s.a.s. men inte nu längre.

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
427
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: movi
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama