Gilette
Trådstartare
Jag red en ponny idag som gick hyfsat i skritt och trav. Dock var hon svår att få att arbeta ordentligt eftersom hon var väldigt springig och blev irriterad när man höll om henne med skänklarna och krävde ngt av henne. Om man drev på blev hon ännu mer springig.
Hon verkade iaf pigg och glad i skritt och trav.
Men i galoppen - det var den värsta galopp jag varit med om.
Hon var motvillig till att fatta galopp, ville inte gå fram, drog upp huvudet, bröt av hela tiden, stannade och sparkade bakut, studsade nästan på stället. Krävde man det minsta av henne gjorde hon världens bakutspark. Hon hade öronen bakåt hela tiden och var verkligen jätte arg.
Om man lät henne galoppera av sig själv med lösa tyglar och utan att hålla om henne så galopperade hon rätt frivilligt med huvudet i vädret, med krävde man det minsta blev hon förbannad, saktade av, sparkade bakut osv.
Tror ni hon har ont ngnstans eller testar hon bara?
(Hon har betett sig likadant i galoppen i ca 1/2 år med tjejen som rider henne några gånger i veckan)
Hon verkade iaf pigg och glad i skritt och trav.
Men i galoppen - det var den värsta galopp jag varit med om.
Hon var motvillig till att fatta galopp, ville inte gå fram, drog upp huvudet, bröt av hela tiden, stannade och sparkade bakut, studsade nästan på stället. Krävde man det minsta av henne gjorde hon världens bakutspark. Hon hade öronen bakåt hela tiden och var verkligen jätte arg.
Om man lät henne galoppera av sig själv med lösa tyglar och utan att hålla om henne så galopperade hon rätt frivilligt med huvudet i vädret, med krävde man det minsta blev hon förbannad, saktade av, sparkade bakut osv.
Tror ni hon har ont ngnstans eller testar hon bara?
(Hon har betett sig likadant i galoppen i ca 1/2 år med tjejen som rider henne några gånger i veckan)