Vill inte bli dräktig med Richfield 1061

Bounce

Trådstartare
Har insem mitt sto med Richfield 1061 & hon är en frögurka men det vill sig inte.
Två gånger har hon gått tom och
vet.fattar ingenting.:confused:
Har någon här betäckt med honom eller vet något om hans kvalitet :confused: :confused:

Har i och för sig inte seminerat med samma hingst, utan Bourbon. Min är också en riktig frö gurka, men tog sig inte på första brunsten. Skall kollas igen den 2/7, så får vi se.

Min vet, bara gnuggar sina händer och fattar inget. Hon brukar ALLTID ta sig på en eller två semineringar, på en brunst. Måste vara ett skit år i år säger han.

Visst min har haft föl nu varje år sedan 2000, så det kan ju vara dags för en tom säsong nu. Kan ju bli så ibland. Men vi får hoppas på det bästa för både dig och mig.

jag var med om samma sak förra året med mitt sto som jämt blir dräktig på första försöket, provade tre ggr med Ragazzo men hon blev inte dräktig, körde henne till Lambourghini och hon tog sig direkt på en seminering!
Det kan vara så att vissa hästar inte passar ihop, tråkigt om man verkligen vill använda den hingsten. I detta fall vet jag inte om det var det eller om det var Ragazzos s-kvalitet som kan vara upp och ner enligt Flyinge! :crazy:

Börjar ångra att jag inte tog Bourbon som jag först tänkte.
Men det verkar vara ett svårt år att få dräktigt.

Jag som började fundera på om hans kvalite på sperman kanske inte var så bra. Men förmodligen är det något vajjsing med brunsterna totalt sett. Vädret spelar nog ett stort spratt.

Svag brunst

Det är många ston som överhuvudtaget inte går i brunst i år.Det spekuleras i om det är det kalla vädret. Fölungarna kom sent både i år och förra året av den aledningen. Dessvärre är det dessutom många ston som resorberar och kastar. Jagundrar på om det inte kan skilja sig över landet.

Sedan kan ju som sagt olika individer passa bättre och sämre i hop.
Det är samma sak med männiksor. Ett par som är helt friska med bra spermakvalitet och fullgod äggproduktion kan ha svårt att få barn.

Att Richfield skulle ha dåligt kräm i sina "frön" har jag aldrig hört. Min väninna använde honom på sitt sto och det tog direkt.

/Frasse

Re: Svag brunst

Visst spelar vädret in, det tror jag. Får hoppas på att vädret blir bättre nu, eller ännu bättre att min har tagit sig. Tveksam är jag även denna gång, men inte lika mkt som jag var förra brunsten. Då var jag helt övertygad om att hon inte var dräcktig.

Min har gått i brunst & inte haft några problem med det :D
Skönt att ryktena har fel, de skall man aldrig lyssna på :smirk:

Sist var ägget 4,0 & nu 4,5 och hon ville inte. Släppte äggen perfekt men var ändå tom. :mad:
Men hon kanska är en såndär vartannatårssto :confused:

Min hade två ägg på 3 och 4 cm, men gick ju också tom första brunsten. Skall ju kollas den 2/7 igen. Släppte bara ett ägg denna brunst.

7/7 gäller det!!

Nu är det sista chansen annars får det vara!!!
Skall kolla henne 7/7 om hon inte är dräktig då så får det vara för i år :cry:

7/7 var en bra dag!!!

Hon hade tagit sig :bow: :bump: :bow: :bump:
& går nu få fölbete.
Har varit i kontakt med Flyinge & Richfield har tydligen väldigt ojämn kvalitet men han är ju en ung hingst, :smirk:
och jag är tokglad att hon tagit sig tillsist!! :banana:

Re: 7/7 var en bra dag!!!

Grattis! :) Glad för din skull, var i samma sits själv förra året, (-skitjobbigt! :mad: )

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka