Vill ha bra bok- eller filmtips angående bruks- och lydnadsutb. passande Beauceron

N

Nobbeled

Har blivit med en 2-årig omplaceringstik av rasen Beauceron. Hon är en helt underbar individ men jag vill att vi ska utvecklas tillsammans. Hon har lite bristande grundlydnad men är samtidigt en väldigt positiv och villig hund för arbete.

Jag är helt nybörjare på brukshundar men jag har haft hundar tidigare och jag ser detta som en utmaning att få lära mer.

Jag tittade igenom mitt "bibliotek" hemma och insåg snabbt att jag inte hade några bra träningsböcker hemma. Den boken jag hade sa bara hur det skulle vara..... inte hur man tog sig dit :(

Jag vill därför ha bra tips på böcker/video/dvd som kan hjälpa mig att utveckla mig och min hund inom lydnad samt bruks på ett sätt som är lämpligt för en Beauceron.

Lill / Stall Nöbbeled (numera Beauceronägare :love: )

Sv: Vill ha bra bok- eller filmtips angående bruks- och lydnadsutb. passande Beaucero

Hej! Jag har inga tips, de lär du nog få många av, jag är bara så nyfiken på din hund! Vad heter den och varifrån kommer den?
Hälsningar Lena, själv Beauceronägare! :love:
PS! Boken Nosarbete är en jättebra bok om du vill börja med spår, som ju Beauceronerna är myyycket bra på! DS.

Sv: Vill ha bra bok- eller filmtips angående bruks- och lydnadsutb. passande Beaucero

Min lilla donna "Edit" och jag går en spårkurs där vi arbetar utifrån boken "Nosarbete". Edit är duktig i spåret men hon flackar ganska mycket, men jag tror att det beror på orutin. Jag har inte haft henne men än 7 veckor ännu så vi håller fortfarande på att lära känna varandras vanor och ovanor :angel: Hennes riktiga namn är Roseole's AG Petit Chou.

Tyvärr ligger vårt träningsarbete nere eftersom Edit har fått flyttande hältor som är mycket mystiska. Vi har testat henne för fästingsjukdomar både akut och det vanliga men det var negativt. Hon ska in för hältutredning nästa vecka :( Det är så typiskt när man fått en trevlig och mycket arbetsvillig hund.

Jag vill därför läsa på så mycket som möjligt innan vi sätter igång att arbeta igen för att slippa göra så många misstag (vi ligger ju redan 2 år efter ;) ). Jag vill därför få tips på bra instruktions böcker/film för att träna in lydnad och bruks (spår, sök, rapport) på ett så korrekt sätt som möjligt.

Lill / Stall Nöbbeled

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka