Vill du hjälpa hemlösa hundar i Thailand?

Sv: Vill du hjälpa hemlösa hundar i Thailand?

Vad exsakt är det som är för mycket ? För det fattar ju inte jag. MEN, den policyn du vill ha ska ju gälla allt levande väsen i såfall...eller hur ? Djur som människor. Och ska man hålla detta så ska man sluta sig mot omvärldens lidande och bara hålla sig på sin kant. Ingen hjälper någon, är det helt ok eller ? Som jag sagt förut, man måste börja någonstans..och sen att 50% tycker det är fel får väl visa sig i sinom tid vem som hade rätt. Men att bara dizza en hjälpande hand är för mig konstigt. När blev en hjälp så dåligt ? Att hjälpa är väl inte fel..fel blir det om människor som du rankar ned på sådant du inte kan styra över...alltså: du vill säkert hjälpa (i dina tankar), men är för lat för detta, därför skriver du på ett forum för att få utlopp för din frustration....Ge dig i kast med någon organisation istället för att klanka ned på folk som ägnar sin tid åt saker som är ganska aktuella...

Du skriver: skulle inte valt..alltså betyde detta..du gör ingenting eller hur ?

Mynta2 skrev:
Vad exsakt är det som är för mycket ? För det fattar ju inte jag. MEN, den policyn du vill ha ska ju gälla allt levande väsen i såfall...eller hur ? Djur som människor. Och ska man hålla detta så ska man sluta sig mot omvärldens lidande och bara hålla sig på sin kant. Ingen hjälper någon, är det helt ok eller ? Som jag sagt förut, man måste börja någonstans..och sen att 50% tycker det är fel får väl visa sig i sinom tid vem som hade rätt. Men att bara dizza en hjälpande hand är för mig konstigt. När blev en hjälp så dåligt ? Att hjälpa är väl inte fel..fel blir det om människor som du rankar ned på sådant du inte kan styra över...alltså: du vill säkert hjälpa (i dina tankar), men är för lat för detta, därför skriver du på ett forum för att få utlopp för din frustration....Ge dig i kast med någon organisation istället för att klanka ned på folk som ägnar sin tid åt saker som är ganska aktuella...

Du skriver: skulle inte valt..alltså betyde detta..du gör ingenting eller hur ?

Djur som behöver hjälp för det är väl det vi diskuterar?

Jag har inte sagt att det är dåligt eller fel att hjälpa men JAG börjar med att hjälpa hemma om jag har möjlighet. Varför är det så fel? Varför måste man vara inställd på att rädda världen?

Nej jag sitter inte på forum och skriver för att få utlopp för någon frustration alls. Tycker du ska ta och lunga ner dig istället och inte hoppa på folk som tycker annorlunda än dig. Hade jag haft möjlighet att hjälpa hade jag gjort det här hemma. Säger det inte fler gånger nu.

Helt rätt jag gör INGET nu och det är jag inte alls ledsen för om jag ska vara ärlig. Jag tar han om MINA djur.

Du svarar inte ens på frågan: VAD ÄR FÖR MYCKET ?

Du hjälper ju inte ens hemmavid..så vem är du att klanka ned på dom som hjälper ? Ska du sitta och döma att vi som hjälper utomlands inte hjälper hemma i Sverige när DU inte ens gör det själv ?!!!!

Jag tar också hand om mina djur..men jag kan även sträcka mig till att värna om andra....

Senast ändrad:

Mynta2 skrev:
Du svarar inte ens på frågan: VAD ÄR FÖR MYCKET ?

Du hjälper ju inte ens hemmavid..så vem är du att klanka ned på dom som hjälper ? Ska du sitta och döma att vi som hjälper utomlands inte hjälper hemma i Sverige när DU inte ens gör det själv ?!!!!

Jag tar också hand om mina djur..men jag kan även sträcka mig till att värna om andra....

Men snälla LÄS.

Var har jag klankat ner?

Jag dömmer inte, jag skriver bara vad jag tycker.

Jag kan också värna om andra men här hemma isåfall.

*lånar knapp*

Jag är en av dem som har impoterat hundar från Polen för att hjälpa dem (totalt fem stycken). Så varför tog jag inte hand om en hund från Sverige? Därför att jag ville ha små hundar och de hundar som finns till omplacering i Sverige är i de flesta fall stora (enligt de organisationer som jag har varit i kontakt med).

Sen kan jag inte låta bli att ge :bow: :bow: :bow: till Mynta2.

Men det är verkligen bra. Hade en i min valpkurs som tagit hem en liten söt hund från gatorna i Spanien och det gick hur bra som helst. Jag pratade mycket med henne om detta ämnet.

Ska vi skramla ihop till avlivningsvätska?:devil:

Herregud människor!
Uttala er inte om saker som ni inte vet NÅGOT om.
JA de tar in hundarna hjälper dom & släpper ut dom PÅ DERAS REVIR (de behöver inte slåss om nytt) när de är behandlade. Varför är det fel? Dessa hundar lever fria i stora flockar. Dessa organisationer försöker dessutom mata så många de kan + att munkarna i Thailand matar hemlösa djur. Eftersom thailändare ofta är buddhister så har de en human syn på djuren, de misshandlas inte.
Varför avliva djur som lever sitt liv nöjda? Detta är INTE utkastade hundar (isf väldigt få) utan hundar som fötts utomhus. Som alltid levt utomhus.
Bara för att era hundar blir feta & nöjda i era hem så behöver det inte betyda att de är lyckligare än fria hundar.

Däremot i länder som Grekland & Spanien där hundarna är utkastade familjehundar eller lever extremt hårda liv & dessutom råkar ut för en hel del misshandel så kan man givetvis inte släppa ut dem igen. Därför adopteras de bort.

Jag häpnar över att alla som sitter på sina arslewn utan att hjälpa VARE sig svenska hundar eller utländska hundar känner sig manade att tala om för mig vad för hundar jag borde hjälpa....

For fuck sake... om ni brinner så för våra svenska hundar gör ngt då!

Att döma av skicket på hundarna verkar inte synen vara fullt så human som du försöker få det till.
PL

Men vad för liv väntar hundarna efter att de har kastrerats? Vad för liv lever de på gatorna?

Jag vet att någon enstaka djurförening i Sverige har börjat med TNR här i Sverige också, men jag är minst sagt delad i frågan. Jag ser det som att man har ett ansvar för de djur man fångar in, ett ansvar för att de ska få bra liv och jag tvivlar på att det är bra liv som väntar tex. de hemlösa hundarna som släpps ut efter de har kastrerats.

Kan du då förklara för mig varför det ligger döda hundar efter vägarna i Thailand..

Dom blir påkörda förlorar ben m.m och tvingas gå en långsam och otroligt smärtsam död till mötes.
Eller så träffar dom på elaka människor som tar ut sin frustration på djuren..

Få inte mig att tro att det skulle vara annrlunda att vara hund i Thailand än Spanien el Grekland.!

Vad är det för mening att diskutera om du nu har tecknat din åsikt i sten??? :confused:
Whatever.. önska du livet ur hundarna i Thailand..see if i care..

Calazirya skrev:
Kan du då förklara för mig varför det ligger döda hundar efter vägarna i Thailand..

Dom blir påkörda förlorar ben m.m och tvingas gå en långsam och otroligt smärtsam död till mötes.
Eller så träffar dom på elaka människor som tar ut sin frustration på djuren..

Få inte mig att tro att det skulle vara annrlunda att vara hund i Thailand än Spanien el Grekland.!

Jag ber dig förklara varför det är så bra att vara gatuhund i Thailand jämfört med att vara gatuhund i Grekland eller spanien ?

Det kan du inte svara på !

Det enda jag sett av gatuhundar i Thailand är hittills detsamma som i övriga länder som har gatuhundar, vill du visa mig annat så visa !

Jag önskar inte livet ur något djur, och bara det att du skriver så bevittnar att du inte har några konkreta svar att ge.

Jag kan däremot tänka mig att ge pengar om jag visste att det gick till human avlivning, för djurens bästa!

Men visa fakta på att gatuhundar i Thailand har det bra så är jag villig att ändra mig.

... ps ... Det är inte jag som tecknat min åsikt i sten, jag utgår ifrån vad jag sett med egna ögon ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka