Vill du hjälpa hemlösa hundar i Thailand?

tessiem

Trådstartare
Jag ska till Koh Samui på semester & kommer att tillbringa en dag på ett rescuecenter för hundar & katter där.
De behöver avmaskningsmedel/loppmedel/fästinghalsband/kattunge samt valpmjölk.
Om någon har något att skänka ta kontakt med mig. Annars går det bra att skänka pengar direkt till organisationen eller betro mig med pengar då jag ska köpa med mig en hel del grejer från Sverige dit.
Adressen till deras hemsida är:

www.samuidog.org

Sv: Vill du hjälpa hemlösa hundar i Thailand?

Fy fan vilka hemska bilder :eek:

Tänk om fler Svennar kunde göra som dig, förena en nöjesresa med nytta istället för att blunda och dra till ett annat land och ligga på stranden och vräka sig. Tycker du gör en fantastisk insats. Man kan faktiskt kombinera en semester med nytta...som du tänker göra.

:bow:

Visst är det bra att hjälpa andra länders hundar/katter.
Men varför inte börja hjälp dom djuren i sitt eget land först?
Verkar vara inne att ta en omplacering från ett annat land, men alla dessa omplaceringar i sverige då? Är det inget bra att hjälpa dom???
:confused:

tessiem skrev:
Jag ska till Koh Samui på semester & kommer att tillbringa en dag på ett rescuecenter för hundar & katter där.
De behöver avmaskningsmedel/loppmedel/fästinghalsband/kattunge samt valpmjölk.
Om någon har något att skänka ta kontakt med mig. Annars går det bra att skänka pengar direkt till organisationen eller betro mig med pengar då jag ska köpa med mig en hel del grejer från Sverige dit.
Adressen till deras hemsida är:

www.samuidog.org

Nej jag vill inte hjälpa där,för det är nog me problem i sverige skulle som jag hellre hjälper till med.
Men det är kanon att den finns såna som dig som vill hjälpa.

Men hallå...hon ska ju på semester...Tycker du inte man kan kombinera i hop sin semester med att hjälpa då ? tycker du kanske hon ska stanna hemma och semestra i Sverige istället och kanske besöka hundstallet ??

Visste inte att det fanns såna ställen i Thailand, även om jag vet att Thailändare i allmänhet är väldigt måna om sina husdjur och inte tycker bättre om situationen med alla vildhundar och -katter än vad turisterna gör.

Jag var i Karon Beach i Phuket för snart en månad sen och jag såg så hemska saker bland vildhundarna att jag knappt vill tänka på det. En hund var så sjuk och tilltuffsad att den inte kunde gå utan att ramla ihop. (Ingen veterinär hade kunnat hjälpa den.) Jag vågade inte ens gå åt samma håll som den vinglade åt, för jag ville inte se när någon gav den en barmhärtighetsspark i huvudet för att få slut på dess lidande... :cry:

Och en kille körde över 3 vildhundar med sin MC, varav en hund linkade lite och en hund hoppade på tre ben och såg ut som om ögonen skulle ramla ur skallen på den, så ont hade den! :cry: :( :cry: Det hände mitt framför mig, kanske 6-7 meter bort, och jag fick verkligen springa därifrån för att inte engagera mig i de skadade hundarna! Man känner sig så hemsk, men samtidigt fanns det inget jag kunde gjort.

Jag skulle gärna hjälpa till här i Sverige med herrelösa tamdjur, men de jag kontaktat här verkar inte vilja ha någon hjälp. De tycker sig kunna lösa allt själva, och är man inte veterinär kan man inte tillföra något, typ. Det är skittrist, särskilt när ex. SHV behandlar en som mindre vetande när man frågar om de behöver betesmark till sina omhändertagna hästar... Man vill hjälpa till, men man FÅR ju inte!

Hur mkt pengar skänker du själv till hundar i Sverige!?
Blir lite irriterad på alla som har åsikter om att hjälpa hundar utomlands som själv inte hjälper till

Jag har stöttat hundstallet här i sverige. i min familj har vi haft 6 svenska omplaceringar. 1 spansk ! jag tycker nog att jag har all rätt i världen att hjälpa några hundar som har haft det så lätt i livet. visst ska man hjälpa våra svenska hundar vilket jag också gör, det ena utesluter ju inte det andra.

jag hade tänkt att jag kunde göra något för dessa hundar när jag ändå är där. det är en liten gest men det kanske kan hjälpa åtminstone några individer.

angelofthedevil skrev:
Visst är det bra att hjälpa andra länders hundar/katter.
Men varför inte börja hjälp dom djuren i sitt eget land först?
Verkar vara inne att ta en omplacering från ett annat land, men alla dessa omplaceringar i sverige då? Är det inget bra att hjälpa dom???
:confused:

kl

Tycker verkligen det är fånigt att klanka ned på folk som vill hjälpa.
Varje insats är en förbättring, oavsett var den ges. Varför är hundar i Sverige mer förtjänta av vår hjälp än hundar utomlands?

Heder åt dem som engagerar sig, oavsett föremålet.

ja vad bra att du hjälper svenska hundar! Hur gör du det? Jag vill gärna ha lite tips..själv har jag mest donerat pengar till hundstallet.

PIRU skrev:
Nej jag vill inte hjälpa där,för det är nog me problem i sverige skulle som jag hellre hjälper till med.
Men det är kanon att den finns såna som dig som vill hjälpa.

Knapplån.
Den första frågan jag ställer mig är, finns det en rimlig chans att dessa hundar får ett hem eller är risken stor att de blir kvar på centret?
PL

Det skulle inte funka att ha ett center utan att inte kunna placera ut hundarna som är där...så mycket plats finns inte. Nu kan jag inte svara för hur dom gör just dit trådskaparen ska..men vet att i Cernavoda/italien i det hundhägnet så får många hundar nya hem dels i hemlandet Italien, men även Finland, Sverige mm. En del hundar kanske får stanna ganska länge, men även seniorer placeras ut.

Hade jag haft råd så hade jag mer än gärna hjälpt en massa hundar här i sverige. Men nu har inte jag dom pengarna!!!!!!!!!!!!!!!!

Är ju bättre om man försöker hjälpa hundarna i ens eget land.
Och jag syftade mest på dom som importerar omplaceringshundar.

Jag tycker att det mest verkar vara fråga om en permanent placering för de hundar som inte kan komma tillbaka till sina gamla liv.
PL

*lånar*

Är det inte bättre att hundarna får ett nytt hem på ett hjälpcenter, än att de står helt utan skydd när åskan går och inte har varken mat eller rent vatten när de strövar runt i stan? Även om målet är att omplacera hundarna i nya familjehem så går det inte alltid att hitta nya ägare, då är det väl bättre att hundarna tas om hand av ett center än inte alls?

:bow: :bow:

Visst, man kan tycka att man istället borde hjälpa de svenska hundarna, men vem har sagt att dem är mer värda än utländska?

Öh, nu fattar jag inte vad du menar ? Du frågade om hundarna stannar i hägnet eller placeras ut, sedan så skriver du *Jag tycker att det mest verkar vara fråga om en permanent placering *

Det är väld det som är grejen, permanent placering hos någon som vill ha dom...eller kanske du menar att den skulle tillbaka till sitt gamla liv, eller menar du permanent placering i hundhägnet ?? :confused:

Varför är det bättre att hjälpa i Sverige ? Har inte Sverige ett utomordentligt djurskydd om du börjar jämföra med länder som tex: Rumänien, Italien osv...I Sverige ser du knappast folk som slå i hjäl, misshandla, och plåga en hund framför dina ögon samtidigt som alla andra människor står och hejjar på...eller du ser aldrig hjordar av skabbangripna hundar, magra eländiga på gränsen till nästan död stå och rota i din soptunna...Här i Sverige reagerar åtminstone folk när dom ser något..det gör dom knappast i Rumänien....där det förövrigt blivit fritt fram att bedriva massaker på hundar hur som helst igen...och detta enbart för att en gatuhund bet en utländsk affärsman....Metoderna är grymma och vad som helst är tillåtet bara hunden dör...tids nog.

Spelar det så stor roll vart man väljer att hjälpa och stödja ? Är inte hjälpen i sig mer värd än att man måste hålla sig till det land man är född i ? Då tycker jag ärligt talat att: inga Svennar ska skänka pengar eller stödja div hjälporganisationer som typ: röda korset, Amnesty osv....eftersom vi kan lägga hjälpen här hemma istället för i något annat land.

Barn kan adopteras i Sverige, här finns föräldralösa barn..inga utländska hitteungar ska hit...Deras land kan väl själva fixa så dom kan förvaras nånstans...Hur tycker du att det lät ?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka