Vilket ska jag välja?

Misiaczek

Trådstartare
Tänkte om ni ville ge eran åsikt på vilket av dessa namn som är finast? Som jag ska ge till min kommande hanvalp.

Ni får gärna numrera vilket ni tycker är på första plats och vilket på sista plats!

Jag kommer helt säkert välja något av dom, men kan verkligen inte bestämma mig för vilket. Jag gillar dom alla väldigt mycket, men de med fet stil gillar jag allra bäst :)

Tack för hjälpen!

-Bandit (med engelskt uttal)
-Bentley
-Cashmir (Cash)
-Deamon
-Denver
-Diezel
-Ice
-Lexus (Lex)
-Texas

Sv: Vilket ska jag välja?

Det är inte riktigt min stil på namn - men det beror faktiskt på vad det är för ras och hur hunden ser ut. Till exempel har en god vän en svart-vit raggig blandrashund som vi alltid tyckt skulle passat superbra att heta Bandit eller Pirat. Men han var redan döpt när hon fick honom. Men på just den hunden hade Bandit varit ett suveränt namn. Fast jag tycker det är snyggare med svenskt uttal. En foxterrier eller jr som heter Bandit tycker jag skulle vara väldigt passande.

Så - hur ser hunden ut? Ras?

Diesel och Texas är så vansinnigt vanliga namn att dem skulle jag undvika. Likaså Ice. Det ser flott ut, men hur snyggt är det egentligen med "Ajs"?:D

Jo, du har rätt ang de vanliga namnen och håller helt med! :p Det är bara för dom är fina som jag tog med dom, tänkte se om fler tycker dom är för vanliga så skulle jag ha några att utesluta då :D

Hunden är en tigrerad whippet, så det kommer va en massa fart och fläkt och bus :laugh:

Jag gillar Cash bäst.

Själv har jag fastnat för Isländska namn, eller lite ovanligare namn.

Jag gillar absolut Bentley mest! Bilarna är väl rätt så snabba dem med ;)

Cashmir ligger som tvåa för mig :)

Cashmir eller Denver tycker jag passar en whippet bäst av de namn du har valt. Det funkar bra att ropa också!

Varför inte Tiger? :)

Jag tror faktiskt det kommer bli Cashmir/Cash ändå :D Det gillar jag bäst då jag kom på Cashmir själv, och Cash har ju hård betong på "sh" så det kommer han förhoppningsvis lyssna bra till :p Och sen kom jag preciis på att min absolut första hund hette ju Kasia (uttalas Kasha, polskt namn), så det vore fint att ha lite av hennes namn som minne i den här valpens namn :)

Lexus gillade jag för att det symboliserar något snabbt, en bil..och gillar att även det kunde man förkorta fint till Lex :p

Nu har uppfödaren frågat mig vad jag ska döpa honom till för de vill ropa det till honom redan nu så han vänjer sig...så jag sa Cashmir...så då var det bestämt då :D

Haha nu är jag sent ut som vanligt :p Men tyckte nog att Flash hade passat en Whippet pga snabbhet (inte så olikt Cash) för rasen påminner väl om Greyhound när det gäller att springa? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka