Sv: Vilket märke på sadeln?
Jag förstod vad du menade, ser det dock inte som ett problem då det bara är att vända på dem.
Enig. Forsøgt bare at oplyse, for at andre kunne lære noget. Tænkt at sadlens ejer måske vidste ikke, hvordan de skulle påsættes, og mange ikke ved hvorfor de er på (ser tit sadler uden dem, hvor folk er blevet træt af dem, uden at vide at de har en sikkerhedsmæssigt formål).
Ud fra billedet kan jeg ikke se nogle alvorlig problemer med sadlen. Er der ingenting galt ved undersiden, er bommen hel, er læderet i en ansvarlig sikkerhedsmæssigt tilstand, og den passer ordentlig til hesten og rytteren, kan jeg ikke se noget galt med at eje eller bruge sådan en sadel.
Men det svarer selvfølgelig ikke spørgsmål om mærket. Selvom det godt ligner andre af bestemt mærker, kan man ikke være 100% sikkert, med mindre man finder nogle markeringer der beviser noget. Man kan udelukke, hvis en bestemt mærke plejer at have nogle markering der mangles, men man skal huske at latigo holder kan udskiftes, samt conchoer, så det kan man ikke regne 100% med. Hvis stempling på holderen passer ikke til resten af sadlen, er det sandsynlig at det er udskiftet. Passer den helt, er det sandsynlig at det er original, specialt hvis mønsteret ikke ligner standard stempler, hvilket jeg ikke kan vurdere fra de billeder. Er den helt uden stempling, kan man ikke vide, da mange billigere sadler har ingenting på latigo holderen.