vilket bett?

H

hannahautanen

hejs, jag har en irländs import på 1,48 cm. han är väldigt grov men är lugnet själv i stallet och i dressyren. men i hoppningen blir han stark som en oxe och de går allt fortare och fortare. samma sak ute i skogen.
jag har provat ett bett som min häst blev helt jättekonstig efteråt, och jag tror inte han blivit så för att jag ridit för mycket med just det bettet för jag red bara 2 gånger med det. och de gick knappt och rida dressyr med honom. bettet är ett rakt stångbett med kedja.

min fråga är nu om det finns något bett som är lite likt med samma effekt och som det går och tävla på i alla grenar på lokal ponnytävlingar.

otroligt tacksam för svar! :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 085
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: tinjan
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka