VILKET AV DOM?!:o

LaQuent

Trådstartare
vilken utav stångbettet tycker ni att jag ska köpa?;O
jag vill ha ett som är väldigt effektivt men endå inte för skarpt..

vill inte att ponnyn ska tycka det är pest och pina att bli riden ;)

http://www.tumbleweed.se/wpt/view/86/686/686/

har glott lite på stången på tumbleweed men jag är lite osäker på vad man får tävla på och liknanade :) tips?;D:bow::angel::p

Sv: VILKET AV DOM?!:o

Den här tävlar jag med.

j+d%20659.jpg

En av de få bett som damen godkänt :p

ingetdera...

Ett kortskänklat isf med billy allen mundel alt. "normal" mundel.

Senast ändrad:

De bett jag vill ha finns fasen inte här nånstanns. de är ett ledat stångbett som är ledat överallt . Jag vet inte hur jag ska förklara men tar man hästen i vänster sida så stör du inte hästen i högra sidan av munnen och de är ledat på olika sett.och en en lite liten rulle i mitten.

vet vilket du menar, har för mig att billy allen funkar ung så..

det du pratar om brukar jag kalla "Lockochpock"bettet.. ska försöka damma av skallen min å se om jag kan komma ihåg det till i morron.

De bett jag vill ha finns fasen inte här nånstanns. de är ett ledat stångbett som är ledat överallt . Jag vet inte hur jag ska förklara men tar man hästen i vänster sida så stör du inte hästen i högra sidan av munnen och de är ledat på olika sett.och en en lite liten rulle i mitten.

Mitt fungerar ju så. Tar jag i ena tygeln så störs inte den andra sidan eftersom mundelen är ledad...

Mitt fungerar ju så. Tar jag i ena tygeln så störs inte den andra sidan eftersom mundelen är ledad...

Ja jag har också ett sånt men de är absolut inte sån jag menar. Detta är mera delat och något kortare skänklar och raka. Jag tror helt ärligt inte de finns i svergie.:confused:

Om det är "mitt" lockochpockbett.. så har jag för mig att de jag sprungit på här hemma har varit importerade från usa, har med kikat efter något som påminner starkt om det du menar men har inte hittat det i sverige heller.. och eftersom jag inte minns namnet kan jag itne ens googla det.:cool:

Om det är "mitt" lockochpockbett.. så har jag för mig att de jag sprungit på här hemma har varit importerade från usa, har med kikat efter något som påminner starkt om det du menar men har inte hittat det i sverige heller.. och eftersom jag inte minns namnet kan jag itne ens googla det.:cool:

Nä jag har också glömt vad de hette. Jag får nog maila till Farbror Larry och fråga snällt.:idea:
Tammi skulle ju hitta en Barrelrace sadel med åt oss.

Jag har ett sånt här, fungerar på ungefär samma sätt som det med rulle i mitten, fast ännu "snällare" tycker jag. Samtidigt som det ger tydligare signaler, kan verka motsägelsefullt, men så är det inte. :)Tyvärr finns de inte att köpa i Sverige ännu... men går att beställa från USA.
Se animation här: http://www.theperfectbit.com/tpb.htm
Mer info på: http://www.theperfectbit.com/about.htm

ah , men jag vill endå ha ett showbett eftersom att det blir mkt tävklingar .
men jag är lite sugen på ett med "rulle" i eftersom att annars blir hon lite utträkad om hon inte får jocksa med bettet , men jag vet inte , :) måste hitta ett bett tills Oktober iallfall!:P MER TIPS , KOMIGEN NU FOLK!:D

Jag har ett sånt här, fungerar på ungefär samma sätt som det med rulle i mitten, fast ännu "snällare" tycker jag. Samtidigt som det ger tydligare signaler, kan verka motsägelsefullt, men så är det inte. :)Tyvärr finns de inte att köpa i Sverige ännu... men går att beställa från USA.
Se animation här: http://www.theperfectbit.com/tpb.htm
Mer info på: http://www.theperfectbit.com/about.htm

sådär kan man typ göra på mitt bett, fast från "mitten".

2510824.jpg

(vet ej om det är exakt samma då jag köpte mitt begagnat)

det lilla jag använt det bettet (rider på en hand när jag har handhäst) så har pållen tyckt det varit helt okej. JAG tycker att det är ett ganska milt bett.

Är det ett bett med en sån här mundel som du menar?

mullen_triple.gif

(Är väldigt nyfiken på det bett du försöker beskriva..)

Lånar tråd...:angel:
Kollade på tumbleweed-sidan...
Vad är det egentliegn för skillnad på träningsbett och de andra?
Får man inte tävla på dem?
Är de skarpare/mildare?
Kalla mig okunnig:p

Eller om det är någon som ev säljer ett tävlingstång ? :) PM:a om ni har ett till salu!:)

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 868
Senast: vtok
·
J
Hästhantering Jag vet inte riktigt om jag satt denna tråd på rätt ställe men jag skulle i varje fall behöva veta vad ni tycker. Det är så att jag har...
Svar
6
· Visningar
2 264
Senast: Lavinia
·
V
Western är sugen på o börja lite western. Men måste hästen vänja sig vid westernsadel innan man börjar rida? Och är det samma utprovning som...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: Ginne
·
Utrustning Var igår & kikade på en ponny som jag lovat att hjälpa till med att rida till. Mycket trevlig ponny som tävlar Msv B hoppning & ska...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 288
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka