trofé
Trådstartare
Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med säkerhetsbommar bak och behöver nog ev bytas golv inom överskådlig framtid, så funderar på att byta hela transporten. Det jag gillar mycket med min nuvarande transport är att den känns väldigt rejäl och gedigen. En del andra släp jag känt på luckor mm på känns mindre stadiga och stabila, bakluckor som "svajar"/inte känns stumma mm.
Önskemål:
Totalvikt max 1500 kg (jag har E kort, men det är vad nuvarande bil får dra)
Maxlast minst 600 kg
Säkerhetsbommar fram (de som man ska skruva ur en ögla/bult går bort, snabbutlösning önskas)
Gärna säkerhetsbommar bak
Boggie
Maxpris ca 50 000 kr
Bonus fronturlastning (skulle det ena hästen gilla bättre)
Aluminiumgolv, är det bra eller dåligt? Har aldrig haft det tidigare. Step up, är det fördel till svårlastad häst?
Jag har mer koll på de märken och modeller som fanns för ett antal år sedan, och inte så uppdaterad på dagens utbud. Alla tips och förslag på vad som kan vara bra att börja kolla på uppskattas!
Önskemål:
Totalvikt max 1500 kg (jag har E kort, men det är vad nuvarande bil får dra)
Maxlast minst 600 kg
Säkerhetsbommar fram (de som man ska skruva ur en ögla/bult går bort, snabbutlösning önskas)
Gärna säkerhetsbommar bak
Boggie
Maxpris ca 50 000 kr
Bonus fronturlastning (skulle det ena hästen gilla bättre)
Aluminiumgolv, är det bra eller dåligt? Har aldrig haft det tidigare. Step up, är det fördel till svårlastad häst?
Jag har mer koll på de märken och modeller som fanns för ett antal år sedan, och inte så uppdaterad på dagens utbud. Alla tips och förslag på vad som kan vara bra att börja kolla på uppskattas!
Senast ändrad: