Vilken sida av vägen ska man leda hästen på?

purity_666

Trådstartare
Ja man rider och kör på höger sida för att man räknas som fordon, men räknas man som fordon även när man leder hästen? Eller ska man gå på vänster sida då?

Är det själva hästen som räknas som fordon, eller att man nyttjar den? Typ cyklar gör man på höger sida, men hoppar man av och leder cykeln så är man väl gångtraffikant igen?

Jag går på höger sida av vägen när jag leder hästen, mest för att det känns naturligt, men är det rätt eller fel?

Sv: Vilken sida av vägen ska man leda hästen på?

jag går som om att hästen är ett fordon. Tycker det känns bättre när jag går mot vägen

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama