Vilken router passar till fiber?

Boj

Trådstartare
Vi har i dagarna fått fiber inkopplat, och som modemet sitter idag så kommer vi att köra trådlöst. Behöver därför skaffa en router, nu så fick jag tips om följande att det skulle vara bra för oss, så jag frågar för en second opinion.

Den här routern sades vara bra med tillbehör eftersom vi har ett hus i 2 plan, och meningen är att det även ska funka friktionsfritt på övervåningen också.

D-Link DHP-1565 Trådlös router med PowerLan-stöd. Samt, D-Link DHP-501AV.

Eller andra förslag mottages förstås också, men enkel installation och stabil.

Sv: Vilken router passar till fiber?

Generellt är D-link billigt junk som folk kan få enorma problem med. Läs bara någon tråd längre ner i detta forum om en router som kastar ut datorerna.
Sedan kan det bli svårt att få en router att täcka hela huset. Du berättar inte hur huset ser ut. Men generellt har villaägare problem om det finns flera våningsplan. Detta kan dock lösas med att man placerar ut en "slavsändare" på den våning där inte routern står.

Sv: Vilken router passar till fiber?

Ja och detta skulle väl tydligen vara en sådan kombination med slavsändare, eller?

Jag har ingen aning om ifall D link är billigt, inte den här routern i varje fall, annars måste jag säga att jag har haft mycket D-link och det har sällan varit problem med det medan annat både laggar och kastar ut en.:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka