Vilken ras? :)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jossan Älskar Saga
  • Startdatum Startdatum
J

Jossan Älskar Saga

Hej :)

Jag har sto som heter Saga :) Om jag någon gång i tiden avlade på henne vilken ras tycker ni jag ska välja då? Hon är en mörkbrun, renrasig new forest :) tacksam för svar!

Sv: Vilken ras? :)

Du har ingen bild på din häst?

Jag vet en New Forest/Russ och måste säga att det ser ut som en liten nordis.
Kan bidrag bild på denna ex. Denna häst är väldigt stressad i sättet, kan inte stå still osv. Snäll men väldigt på om man ska förklara det så :p

MillanoRonja.jpg

Självklart en renrasig godkänd newforesthingst, finns många mycket bra sådana! Varför välja annan ras?

Glömde skriva att jag håller med dom andra om och köra renrasigt, New Forest hingst.

En New Forest så klart! :)

Ta då god tid på dig för att kolla in en passande hingst. En hingst som du tycker om. Ta gärna hjälp av kunniga personer inom rasen. Tror t ex att det finns någon som heter Dimman eller liknande här på forumet.

En korsning kan bli hur fel som helst. Med en renrasig New Forest kan det bli hur bra som helst! :love:

Med en renrasig kan du göra lika mycket roligt som med en korsning + att du kan visa den på utställning, vilket är trevligare och roligare än vad många tror.

En New Forest så klart! :)

Ta då god tid på dig för att kolla in en passande hingst. En hingst som du tycker om. Ta gärna hjälp av kunniga personer inom rasen. Tror t ex att det finns någon som heter Dimman eller liknande här på forumet.

En korsning kan bli hur fel som helst. Med en renrasig New Forest kan det bli hur bra som helst! :love:

Med en renrasig kan du göra lika mycket roligt som med en korsning + att du kan visa den på utställning, vilket är trevligare och roligare än vad många tror.

Tack så mkt! :)

Du har ingen bild på din häst?

Jag vet en New Forest/Russ och måste säga att det ser ut som en liten nordis.
Kan bidrag bild på denna ex. Denna häst är väldigt stressad i sättet, kan inte stå still osv. Snäll men väldigt på om man ska förklara det så :p

MillanoRonja.jpg

Åhhh, tack så mkt för bilden! :D
Guuva fin! haha kan ju vara bra om den e lite stressig va sig imed att saga är tvär emot haha xD

Tac så mycket alla!
Hah, (; Får la börja tjata på mamma och pappa då lr? xD

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit