Vilken ras

Jag och sambon planerar för fullt för att skaffa hund till sommaren/hösten. Jag är väldigt inne på korthårig collie, vilket kanske märks om man läser mina inlägg.... ;)

Min egen älskling "Conta" är labbe/border collie, 4 årig kastrerad hane och mina föräldrar har 2 border collies (1 tik & 1 hane) :D!

Tyvärr syns inte hunden på min bild :confused:

Har idag bara en SiberianHusky-tik på 5 år.

(Hade fram till för 2 veckor sen även en underbar blandrastik (BeardedCollie-AustraliskKelpie), men hon blev väl för gammal helt enkelt... Underbar hund...)

Men, Huskyn passar mig bra oxå! Ska bara vänja mig vid att bara ha henne... Har ju aldrig haft det så tidigare...

Jag har en Grand Danois-tik som är 9 1/2månad och en golden retriever-tik på 13 1/2år :love:

En brun dobermann hane på 3 år. Men har bara haft honom i tre månader.

/Maria

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 795
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 422
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar