Vilken ras

Jag och sambon planerar för fullt för att skaffa hund till sommaren/hösten. Jag är väldigt inne på korthårig collie, vilket kanske märks om man läser mina inlägg.... ;)

Min egen älskling "Conta" är labbe/border collie, 4 årig kastrerad hane och mina föräldrar har 2 border collies (1 tik & 1 hane) :D!

Tyvärr syns inte hunden på min bild :confused:

Har idag bara en SiberianHusky-tik på 5 år.

(Hade fram till för 2 veckor sen även en underbar blandrastik (BeardedCollie-AustraliskKelpie), men hon blev väl för gammal helt enkelt... Underbar hund...)

Men, Huskyn passar mig bra oxå! Ska bara vänja mig vid att bara ha henne... Har ju aldrig haft det så tidigare...

Jag har en Grand Danois-tik som är 9 1/2månad och en golden retriever-tik på 13 1/2år :love:

En brun dobermann hane på 3 år. Men har bara haft honom i tre månader.

/Maria

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Är det vanligt att direkt efter parning, tiken och hanen är ointresserade av varandra resten av dagen/två dagarna. Hundarna var på...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18