Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det kan krävas jobb. Nu funkar det finfint Nu verkar min ha varit åt det extremaste laget, men ändå.
Det är jäkla rolig ras. De är otroligt viga och hoppar jämfota HÖGT. De är envisa och påhittiga, får min för mycket mat eller något han egentligen inte tycker om men kan tänka sig spara till senare så "begraver" han maten. Antingen i sängen om det tex är något lättbärbart som en bit frukt eller genom att puffa in skålen under något om det är kvar mat i den. Han bäddar alltid sängen ordentligt och har mycket bestämda åsikter om hur saker och ting ska skötas... Vi har testat på sök som han verkade ha en himla lust för, agility som var lattjo och tävlingslydnad, det sistnämda gick periodvis kanon och periodvis som rena farsen... Nu testar vi på uppletande lite och det verkar roligt det med. Spår begriper han inte vitsen med alls.
En del säger att de är 1 tredjedel hund, 1 tredjdel katt och en tredjedel människa men just min är nog snarare en tredje del katt, en tredjdel gris och en tredjedel åsna...
Man får ha lite humor och inte tro att det är en brukshund. Se länk![]()
Det jag älskar är att det är en utmaning, man blir inte uttråkad som jag lätt kan bli av en del hundar, men det är ingen ras som KRÄVER att man går 2 timmars promenader eller spenderar hela dagarna på hundklubben. Blir de lite rastlösa så aktiverar man dom en stund eller låter dom springa av sig och sen är det bra.
kl
Jag svarar alla på en gång.
Mannen vart störtförtjust i Tibbar, där behövs det ingen övertalning. Å andra sidan är han förtjust i det mesta hundväg...
Det är onekligen en intressant ras. Jag ska försöka hitta en uppfödare nära och se om vi får komma och se deras.
Japp, jag vill ha en hund som skäller när det kommer någon. Men självklart ska hunden vara tyst när man säger att det är nog vilket jag antar är en träningsfråga, därav bör rasen vara någorlunda mottaglig för träning.
Kungspudel är kanske lite för stor, möjligen en mellan då. Mannen säger att de bjäbbar för mycket. Vi har helt olika syn på pudlar han och jag även om vi båda vuxit upp med sådana. "Too soft" säger han. Dessutom hävdar han att pudlar generellt inte gillar honom... hm.
Irish Soft Coated Wheaten Terrier har jag aldrig träffat men storleksmässigt är det rätt. Alla jag ser på bild är långhåriga, fungerar de att klippa ner? Någon som har mer info om hur de är?
chinese crested power puff är jättefina!Kanske lite väl små och liksom dvärgpudeln så stoppar tjuven hellre dem i fickan än blir avskräckt tror jag.
Skäller de?
Hej!
Jag har haft Wheaten i över 10-år, och kan aldrig tänka mig någon annan ras.
Mina hundar är trevliga mot alla hundar och människor.
Våra barnbarn avgudar dem, och kan göra NÄSTAN vad de vill med dem.
Trivs på golfbanan o åka båt. Gillar agility och spår. De har även ställts ut på hundutställningar, men jag tröttnade på det.
Höftledsröntgade med friska höfter och MH-testade med godkänt skott.
Min ena tik håller jag nedklippt men ändå med Wheaten stuk, alltså lugg och skägg.
En annan ras som jag gillar "nästan" lika mycket är
Svarta mellanschnauzer. En av mina bästa kompisar har fött upp den rasen i över 20-år.
Skillnaden är inte så stor i sättet, kanske Schnauzern vaktar lite mera.
Men, oj så trevliga våra hundar är tillsammans.
Schnauzern trimmas, och den är oftast kortare i pälsen. Bara skägg o lugg o lite benpäls.
Lycka till!