Vilken modell på klänning?

Kibani

Trådstartare
Sitter och drömmer lite om vår, sommar och värme trots regnet som hotar utanför. Har blivit mer och mer sugen på att skaffa nån lätt och ledig sommarklänning men så gör sig det dåliga självförtroendet påmint och jag funderar på vilken typ av klänning som är mest smickrande för en kroppsform som min.

young+women.png


Ganska lik bilden ovan ser jag ut. Tjock helt runt om men sett framifrån är det ändå en antydan av något liknande timglas. Sett från sidan är det dock mer päron med inte bara rumpa utan även en tjock mage av nästan manlig form.

Hittade precis en till bild som kanske visar bättre. Ungefär som nr 4 framifrån men nr 5 sett från sidan.

0802739f1.gif


Så ja, vad skulle ni klä denna kropp i till sommaren? Ge mig tips snälla :)
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Ska iväg så jag har inte möjlighet att ge specifik tips just nu, men kolla in Curve-kollektionen på Asos hemsida. De har massor med snygga klänningar!
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Markerad midja med vippig kjol skulle jag säga! Det är den typ av klänning jag själv känner mig snyggast i. Och jag tycker att alla kroppsformer kan passa i den modellen! Jag är en storlek 40 (eller ja, 38/40 på överdelen men 40/42 på underkroppen) och känner mig inte bekväm i tajta klänningar, jag är alldeles för "flobby" för det. Gärna lite struktur i kvaliten som hjälper åt att forma kroppen lite, kraftigt tyg med lite stretch i brukar jag tycka bäst om :).
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Det värsta i klänningväg du kan skaffa är i såfall en som markeras under brösten och sedan bara blir vidare och vidare utåt.
Har du tights under en klänning så drar den in magen lite alt. köpa höga trosor. Då hade jag föredragit att den satt åt (inte stenhårt men ändå så former framhävs) många gör missen, tycker jag, att köpa stora och flaxiga kläder att gömma sig i men det brukar bara bli värre
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Kul med lite svar :) Inser att jag har lite svårt att förstå vad det är för modell på en klänning bara med ord, har ni nån bild på hur ni menar?

När jag kikar runt är det ofta lite typ den här modellen jag fastnar mest för men jag misstänker att de nog sitter helt fel på mig. Det absolut Sista jag vill är att gå runt med en klänning som gör att jag ser gravid ut :crazy: Kan tillägga att storleksmässigt ligger jag runt stl 50 även om folk ofta påstår att dom inte tror mig att jag väger så mkt som jag gör..

ells_0034396_M.jpg
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Eftersom den markerar precis under brösten så ser man lätt gravid ut i en sådan klänning (jag gör det iaf och många andra oavsett figur på kroppen). Då är det mycket bättre att istället ha en markering vid midjan, alltså lite längre ner. Då blir det genast mer slimmande än om hela klänningen faller från under brösten så att säga.
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Jag håller med. Jag är hyfsat rak i kroppen och har rätt smala axlar och nyckelben, men i de flesta klänningar av den där modellen (finns undantag beroende på hur de faller + hur stor delen över brösten är) ser jag både höggravid och minst dubbel så stor ut som i normala fall, jag får dessutom en enorm överkropp. Vissa kan dock se okej ut om jag drar ett brett skärp precis under brösten/skärningen, men om det blir smickrande beror väl kanske lite på hur pass bred man är precis där också.

Hur som helst, jag röstar också för att markera midjan istället, antingen med en klänning som redan är sydd så eller med ett skärp.
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Då ska vi se om jag förstått ungefär vad ni menar kan passa. Är ju lite klurigt när även curve/plus size modellerna har väldigt platt mage. Leggings brukar jag jämt ha under pga att låren skaver emot varandra annars.

image4xl.jpg


image4xl.jpg


ells_1286166_M.jpg


Typ något sådant? Den sista blåa där med något i midjan då ;)
 
Sv: Vilken modell på klänning?

De två översta tror jag kan passa särskilt den översta! Den sista är jag tveksam till..
 
Sv: Vilken modell på klänning?

Inte den första och absolut inte sista men den i mitten kan nog bli jättefin. Är exakt sådana klänningar som jag passar bäst i (tajt under brösten och inte alltför volyminös nertill) och jag är lite större (men kort dock) med lite tjockis mage :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken modell på klänning?

I found something amazing!

monifc-convertible-dress.jpg


Samma klänning kan bli alla de olika varianterna och många därtill, nåt sätt måste det ju gå att knyta den på så att det ser bra ut även på nån som mig tycker ni inte? :) Det är så enkelt som en cirkelkjol och 2 lååånga band som man virar runt sig på olika sätt för att få olika modell på klänning

Så tänkte jag ställa ytterligare en fråga; Är det någon längd på klänning man ska passa sig för när man tjock för att inte göra det hela värre så att säga?:o
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har sett att manga här har fatt sa bra klädtips sa jag provar jag ocksa :) Jag är en "jeans och t-shirt" person som mest klär mig...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: turbofling
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp