Jag har en gammal Nespressomaskin som är 7 år gammal nu, och funderar på att köpa någonting nytt eftersom jag helt enkelt inte tycker att kaffet smakar gott längre. Varken jag eller sambon dricker större mängder kaffe, varför det har varit väldigt bekvämt att enbart kunna göra en kopp då och då utan att vi behövt brygga/koka en kanna med tillhörande disk. Så vi gillar konceptet med kaffemaskin, och gillar att kunna göra en snabb espresso efter maten.
Har ni någon form av kaffemaskin och trivs ni med den? Varför i hela fridens namn kostar en espressomaskin 1700:- och en annan 17 000:-? Vad får man för prisskillnaderna? Jag vill bara ha en kaffe, liksom Gärna utan kapslar eftersom det inte känns så hemskt miljövänligt, plus att de alltid är slut Lättare och bättre med bönor att fylla på med?
Har ni någon form av kaffemaskin och trivs ni med den? Varför i hela fridens namn kostar en espressomaskin 1700:- och en annan 17 000:-? Vad får man för prisskillnaderna? Jag vill bara ha en kaffe, liksom Gärna utan kapslar eftersom det inte känns så hemskt miljövänligt, plus att de alltid är slut Lättare och bättre med bönor att fylla på med?