Vilken försäkring?

caradan

Trådstartare
Imorgon kommer min nya häst :banana: och så ska den ju försäkras oxå.
Inköpsbeloppet är minimalt så just det är inte så noga men veterinärvård vill jag ju ha mkt av och gärna utan % del.
Innan har jag alltid valt agria utan att tänka men kanske det finns bättre alternativ?
 
Imorgon kommer min nya häst :banana: och så ska den ju försäkras oxå.
Inköpsbeloppet är minimalt så just det är inte så noga men veterinärvård vill jag ju ha mkt av och gärna utan % del.
Innan har jag alltid valt agria utan att tänka men kanske det finns bättre alternativ?

Det finns ingen försäkring med fast självrisk längre vad jag känner till.
 
Tror att det är mycket tycke, smak och egna erfarenheter som ligger till grund för hur en väljer bolag. Jag har tex dåiga arfarenheter av Agria och kommer aldrig välja dom igen. Även If är jag jätteskeptisk till. Så mina hästar står i Sveland resp Dina. Båda har fungerat väldigt bra och det är rimliga premier. Har iofs lågt livbelopp, men högsta vetvården. OM hästen skulle få en ordentlig sårskada kan det skena rejält i kostnad och därför vill ha hög vetvårdsersättning.
 
1:a hand, ta över befintlig försäkring (och vid behov uppgradera beroende på omfattning). Annars är upp till tycke, smak och behov. Fundera över vad du vill ha i din försäkring helt enkelt.

Idag är det bara sveland som erbjuder fast självrisk, dock till en hög självrisk och endast upp till 50.000. Har man en veterinärvårdsförsäkring på 100.000 så tillkommer rörlig självrisk när man kommer över 50".

Stirra dig inte blind på självrisker och priser utan titta på vad försämringarna FAKTISKT innehåller, villkoren och begränsningar skiljer en hel del mellan bolag. Så att du inte jämför äpplen och päron när du kollar på priserna.
 
1:a hand, ta över befintlig försäkring (och vid behov uppgradera beroende på omfattning). Annars är upp till tycke, smak och behov. Fundera över vad du vill ha i din försäkring helt enkelt.

Idag är det bara sveland som erbjuder fast självrisk, dock till en hög självrisk och endast upp till 50.000. Har man en veterinärvårdsförsäkring på 100.000 så tillkommer rörlig självrisk när man kommer över 50".

Stirra dig inte blind på självrisker och priser utan titta på vad försämringarna FAKTISKT innehåller, villkoren och begränsningar skiljer en hel del mellan bolag. Så att du inte jämför äpplen och päron när du kollar på priserna.
Det fanns ingen befintlig att ta över och när jag gick igenom de olika så blev det sveland. Rätt eller fel vet jag inte men det kändes bra
 
Det fanns ingen befintlig att ta över och när jag gick igenom de olika så blev det sveland. Rätt eller fel vet jag inte men det kändes bra

Jag har också min i sveland, i mitt tycke bra val. Jag har jobbat på södra Sveriges största djursjukhus med just häst i närmare 10 år och när jag köpte min nyaste häst så lusläste jag olika villkor och valet föll på sveland precis som du.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 262
Senast: ako
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 084
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 357
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp