Vilken färg?

Hoppiloppan

Trådstartare
Vad heter färgen på denna hästen?

Färgen såg ut såhär från början (När hon var ca 5-6 år):
26931640.jpg

Och ser ut så här nu (15 år):
26931639.jpg

Någon som vet?? :bump:

Sv: Vilken färg?

Hon är ju absolut tigrerad (prickarna mm) och sedan skulle hon ju även kunna vara skimmel (avblekbar) eller så är bilderna tagna olika årstider men det är min gissning. Tigrerad+avblekbar skimmel

säger som föregående; tigrerad skimmel

skulle jag gissa iaf :)

Tror enbart tigrerad. Hade hon varit avblekbar skimmel hade även prickarna på rumpan blekts bort. Endel "prickanlag" verkar vara typ avblekande i sig, men lämnar då prickarna. Så jag tror på nån form av tigrering och inget skimmelanlag.

Tigrerad.

Tigrerade hästar är ofta melerade i botten, och meleringen bleks med tiden. Exakt hur genetiken bakom det funkar har jag dålig koll på, vet inte om det ens är hundra procent kartlagt. Men det är en tiger i alla fall. ;)

Lite off topic, men heter hästen Jane?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är otroligt trött på min jättedåliga datorryggsäck. Den är för liten och tyngdpunkten är helt fel, bär man den bara med en rem...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag fick ett insektsbett (antar jag) för kanske en vecka sedan. Det har kliat som fan fram till igår och idag ser det ut såhär :crazy...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: Lyan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka