Vilken färg snyggast till svartskäck?

F

Francess

Har köpt ett svartskäckigt stoföl (se min användarbild!) som jag hämtar hem nästa helg. Idag ska vi till åka och köpa grimma! Men vilken färg är eg snyggast till en svartskäck? Säg bara inte svart! Jag har så många svarta grimmor (iofs i läder) till de andra hästarna att det börjar bli dystert i stallet! Eftersom det är en nyligen avvand fölis vi pratar om så är det inte aktuellt med täcken etc, utan bara vanliga mjuka grimmor. När jag senare köper lädergrimma så blir det förmodligen svart i alla fall...men just nu vill jag ha färg! :banana:

Sv: Vilken färg snyggast till svartskäck?

rött skulle passa! eller svart med silver i.

Blått är ju alltid fint! PÅ simmarhästen hade jag en svart lädergrimma men londonfodring, det var ruskigt snyggt!

Svart och vitt är färger som går ihop men nästan alla andra, så svaret på din fråga är ganska enkelt eftersom hästen är svartskäck. Vinrött eller mörkgrönt kanske? Läderartiklar i en avvikande färg, typ rödbrun eller london? Jag tror inte att du kan gå fel med färgval till en svartskäck, det hade varit värre om det var en chokladbrun eller isabell...

Vinröd eller mörkgrön, marinblå kanske. Bucas tvåfärgade grimmor är ju både färgglada, mjuka och hållbara.

Du kan ha vilken färg som helst, men jag skulle nog välja någon lite dovare, typ mörggrön, vinröd, marinblå, brun, creme eller grå. Är själv inte så förtjust i klara färger, möjligtvis blå eller röd isf.

Har faktiskt köpt en på H**ks nu! Det blev en tvåfärgad i svart och grått, sobert elegant tyckte jag. Hon lär ju växa ur den ganska snabbt, så det får bli fler grimmor framöver ;-)

Hej
Jag tycker duvblått är snyggt. Har köpt en duvblå grimma till min shettis hingst, som är svartskäck, jag ska hämta i morgon :bump:

Ja, det är en väldigt snygg nyans av blått! Nu var vi bara på H**ks idag och de tvåfärgade blå grimmorna var allt för skarpa i färgen för min smak. Hade helst velat ha den tvåfärgade vinröda, men de fanns bara kvar i minishetlandsstorlek!

Hmmm, vi får väl kolla Eko också nästa gång...

Liknande trådar

L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 320
Senast: Tagliabue
·
D
Utrustning startar en tråd som motsvarar "det fulaste jag vet"-tråden, och hoppas på att det inte redan finns en sån här tråd :).. jag börjar...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: DonLunarJuni
·
Utrustning Jag är nyfiken på hur mkt utrustning (täcken, träns, sadel, schabrak etc) ni har till era hästar? Jag får väl börja... :) 1...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 835
Senast: Hæst
·
Utrustning Vad har ni som har fjordingar (andra raser som är blacka/isabeller kan oxå få vara med och svara) för färger på utrustningen? Schabrak...
Svar
12
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka