Vilken bil?

Vår_Vinter

Trådstartare
Ja, nu har jag bestämt mig för att jag ska byta in min bil mot en annan bil i prisklassen 50-60.000 kr snart. Eftersom vi ändå inte kommer ha någon nytta av min bil som är påtok för liten. Så nu till mitt "problem". Jag måste hitta en bil som rymmer både barnvagn+en hund i bagaget. Hunden är mellanstor (30 kg). Hade inte tänkt ha någon bur utan en lastrumsavdelare istället då det verkar ta mindre plats.

Men har ingen aning om vilken bil. Vi har kollat på Volvo v70, men har läst lite om den och äldre modeller har inte så stort lastutrymme tydligen.
Även Opel Vectra Kombi som tydligen har stort lastutrymme.
Så Buke har ni några tips?

Senast ändrad:
Sv: Vilken bil?

Kan tala om att vi har v70 både äldre och nyare modell och skillnaden är knapp. Vår barnvagn Brio Happy + vår schäfer går lätt in i båda modellerna. Vi har dock ingen avskiljare för då skulle inte barnvagnen få plats...för den sätts väl på mitten?

Vi bytte till oss en Toyota Corolla Touring när vi väntade My, och är supernöjda! Bagageutrymmet är stort och rymligt och bilen är otroligt bekväm att köta och känns inte alls speciellt stor. Dessutom drar den inte så mycket :laugh:

Vi har en stor EL smart duo barnvagn och det är inga problem att få in den i bilen!

Såg nu att du skulle ha plats för vovve också, och då kanske det är lite svårt förståss... men det finns ju en snäppet större Toyota variant som det garanterat får plats både vovve och barnvagn i!

//Julia

Jag tror att denna avdelare kan du sätta hur du vill i bilen som jag uppfattade det iaf. Vilket skulle vara otroligt smart :laugh:

Hade samma problem innan lillan kom. Vi behöver plats för både barnvagn och hund. Var runt på många ställen och mätta bagage. Fastnade till slut för VW passat. Den har ett stort bra bagage och lagom körkomfort. Vår låg också i den prisklassen kanske ngn tusenlapp mer.

Lycka till!

Ja det vore ju bra. Men vill ju ha STORT bagageutrymme så ska du ha en Volvo 945a, får plats en hund till i en sån:rofl:

Jag kör ford focus kombi och har en new foundland -och jag har redan gett upp tanken med att få plats med både hund och vagn ;)
Jag gillar min bil och jag gillar min hund (:D) så jag tänker inte byta ut dem :p, det är endå inte så himla länge man har en stor barnvagn om man jämför med hur länge man har sin hund. Så jag tänkte så här jag att när jag nu blir gravid och när bebben väl är född får bebben åka fram, hunden sitta bak med sambon och vagnen får vara i bagaget :D ..smarta jag :idea:

Meningen med mitt inlägg var; Jag köper inte på mig för stor och dyr bil i onödan, för oftast är inte hunden ens med i bilen ...oftast sitter jag i den själv och kör fram&tillbaka till jobbet.

Vi köpte nyss en BMW 528 touring. Den har riktigt bra med utrymme mot våran förra bil (audi a4 avant)

Jag har en V70 och får lätt plats med barnvagn och 22 kgs golden. Min är dessutom diesel och drar i princip ingenting, inte ens med hästsläp!

Det låter bra att det finns en chans att barnvagn+hund får plats :laugh: Det lutar åt en volvo v70 eller en passat kombi.

Nu har ju vi varken hund eller barnvagn i vår v70 (årsmodell -00, sista med äldsta karossen..) men man får plats med massor i den bilen! Vi har byggt hus och kunnat hämta mycket byggmaterial mm i bilen utan problem! Jag är supernöjd med den bilen! För att vara så stor så drar den inte såå fasligt mycket.. under 0.8 vid långkörning och under 0.9 vid blandad körning. Är även en bil som man kan utnyttja maximalt att dra med om man inte har BE kort...

Min diesel drar bara 0.6! Vet att de är dyrare att köpa men här på Irland är det definitivt värt det!

vill bara upplysa om att volvo v-modellerna och xc-modellerna har för kort bälte till många bilbarnstolar (inte alla). så en bältesförlängare brukar behövas om man inte har deras egen bilbarnstol, men annars är det en helt ok bil, vi har en citroen c5: 2.3 2006 kostar idag ca 130t så en aning över eran prisklass, men finns billigare om man köper c5:1 de ligger på 40t o uppåt man får dra 1500kg på b-kort.. vi får in våran eLJ edge på både längden och tvären, vi har även kört med två likadana vagnar(både liggdelarna och sportchassina) i bagagen men då blir det inget utrymme för något annat där bak.:) lycka till:)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag är ute efter en bil med stort lastutrymme som även är relativt billig i drift. Jag är ofta iväg och tävlar med hunden och behöver...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Amha
·
Fordon Jag går i bilköpartankar och tänkte att Buke kunde ha bra input i frågan eftersom vi är en hop folk med skrymmande hobbies ;) På min...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: turbofling
·
Äldre Jag kommer köra min nuvarande Volvo V70 så länge den funkar, men har bestämt mig för att börja tänka kring vilken bil som kan passa som...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30