Vilka stigläder har ni??

Nejlika

Trådstartare
Undrar vilka stigläder ni har och för- och nackdelar med dom. Har själv en mörkbrun CWD-sadel som jag vill köpa nya till.

Prestige ideal dressage - med T-spännen. Bekväma, ser nya ut efter flera år, töjs inte, repar inte sadeln, enkla att ta av och på sadeln.

John whitaker kalvskinn med nylonkärna. Bättre pris än ovan och de töjs inte men ytan är inte alls lika fin som på prestige och de klibbar liksom fast i stigbygelkrampan när man ska dra ut dem för att justera längd.

Har nyligen köpt Equipes close-contact stigläder till min hopp/terrängsadel. Blåmärken på insidan av vaderna första veckorna, men de håller inte på och vrider sig när man galopperar fort, och är mycket enklare att ändra längd på än de vanliga jag hade innan som alltid fastnade i stigläderkrampan, blev galen.

Till dressyrsadeln (Wow) har jag ett par wow-stigläder med t-spänne.

Jag kanske kan låna tråden och fråga om tips på bra läder med t-spänne? Upplever att många med nylonkärna liksom trasar sönder i hålen så att det blir trådigt..

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
349
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur