Vilka övningar??

K

Korsning

Hej
Behöver tips på uppmjukande övningar till min nyinköpta häst. Han är så otroligt stel när jag rider i vänster varv. Vill inte ställas åt vänster.
Någon som har något supertips.
Mvh Lotta

Sv: Vilka övningar??

nu är inte jag superduktig.. men på min häst funkar det att köra framridning i skogen (vi har en liten slinga) å klättra över stock å sten (10min)...
sen på volten kör jag serpentiner, men istället för att rakställa så flyttar jag hästen sidleds, tex för vänster skänkel sen svänger vänster, flyttar för höger, svänger höger osv...
sen samma i trav... :)

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
1 794
Senast: Grazing
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025