Vilka mineraler ?

tott

Trådstartare
Vilket mineralfoder ger ni era hästar ?

Har ni en uträknad foderstat som inkluderar mineralfodret eller ger ni det som "extra" ?

Sv: Vilka mineraler ?

Hej!
Jag ger Krafft miner blå till mina hästar och den är inkluderad i foderstatsuträkningen... ;)
vad ger du?

Jag ger krafft minder blå till 5 av hästarna det dräktiga stoet får de gröna. Uträknad foderstat.

uträknad foderstat och jag ger mina hästar (tror det är) sport pellets. :smirk:

Jag har uträknad foderstat som inkluderar Miner Vit som är fosforrikt, då jag ger lusern som innehåller mkt kalcium.. Hur mkt jag ger beror på hur foderstaten i övrigt ser ut.

D-ponny 60 gr Vit Miner
A-ponny 25 gr vit Miner, 1/4 dosmått Mg och 3/4 dosmått fosforbalans.

Båda har uträknad foderstat men äter lite olika hö samt att shettisen äter lucern.
//marti

Senast ändrad:

Vilket mineralfoder ger ni era hästar ?
krafft miner vit

Har ni en uträknad foderstat som inkluderar mineralfodret eller ger ni det som "extra" ?
självklart är mineralbehovet uträknat & därefter ges mineraler i den mängd & sort som behövs.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 241
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Tjo, tycker mig ha läst här ibland att det finns ställen där man kan få specialkomponerat mineralfoder utifrån analys å behov; så bara...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern