vilka linement föredrar ni?

angelaL

Trådstartare
Jag undrar lite vilka linement som folk tycker är bra, jag har använt massoer av olika, och vissa är bra och andra är riktigt populära och hemska..

Mina favorter är arnika gel, och aloe vera heta lotion blandrat med aloe vera msm, de tycker jag fungerar bra, har provat både på mig själv och hästarna.

Sen så har jag oxå prövat blue lotion, på mig själv efter jag rammlat av hästen, och det var hemskt obekvämt, stickande kalt och varmt samtidigt.

Sv: vilka linement föredrar ni?

Jag använder mest Arnika gel och radital flytande och deras värmesalva.

Fast egentligen gillar jag inte liniment öht.

Jag brukar använda Aloe Vera Heat lotion blandat med Aloe vera Gel. Funkar kalasbra på mig och hästen verkar gilla det oxå.
Mycket trevligare att hålla på med än vanliga hästliniment tycker jag. Får alltid värsta sticket i händerna efteråt med dom andra.

Jag gillar:

Arnika Gel
Radital (flytande)
Liniment Blue
Thermo Massage

Men jag använder också Back on Track när jag vill ha värme!

Mvh Huntress :)

jag tycker nog best om arnika liminmentet... ice blue använder jag också ibland...

Arnika för mer allmän massage

Blue lotion för att linimenta ben

Jag AVSKYR raditals liniment men värmesalvan är okej på t ex ben, ska jag kladda värme på muskler (dvs områden med mer päls) föredrar jag kamfersalva eller värmelera. Och kyllera när det handlar om kylning.

Cedar Oil/Speedway (50/50 blandning)
pom.gif

Arnika gel för "allmän" massage.
Kyllera.
Radital kylgel.
Radital flytande liniment.

//Alice

Jag har provat ganska många olika preparat under åren bland travhästar och jag tycker att när det gäller kylande så är isbalsam bäst.

Annars har vi användt arnika, radital och blue lotion mycket.

Arnika har jag nu.

Grön gröt är ett "supermojjs" man även kan massera med har jag för mig..Men inte säkert..Bra var det iaf, användes mycket när jag praktiserade på travet..

Hej jag använder nästan alltid Blue lotion när jag använder linement. Vid massag använder jag Arnikagelé

använder vanlig arnika till benen (efter hårdare ridning) och masserar ibland in arnika gel på ryggen för att undvika träningsvärk plus att hon är lite spänd där.
Tycker arnika är superbra, använder inga andra liniment!
Jo Emins linimentshampo ibland.... På sommaren om hon är svettig o har jobbat hårt häller jag i lite linishampo i vattnet som jag svampar av henne med.

Jag tycker Arnika liniment är kanon, både till benen efter lite tuffare ansträngning och till massage. Gillar absolut inte blue lotion.

piggis_83 skrev:
Jo Emins linimentshampo ibland.... På sommaren om hon är svettig o har jobbat hårt häller jag i lite linishampo i vattnet som jag svampar av henne med.

Åh, precis så gör jag också på somrarna! Tycker att linimentschampot är en superbra uppfinning! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka