Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad får du med hästen? Har du haft häst innan? I så fall, hade den samma storlek på träns, täcken mm?
När jag köpte häst fick jag lägga ut ca 25.000 på prylar då jag endast fick en grimma och det var min första häst.
Sadel, träns, täcken, schabrak ja allt man behöver för att hålla en häst.
Detta har du kanske tänkt på, men för mig kom det som en chock. Priset alltså. Ändå handlade jag det mesta på gekås i Ullared, en del på hööks. Inga märkesgrejer.
Ägarbytet kostar några hundra.
Ev kostnad för sadelutprovningen om du behöver hjälp med det.
Passkostnad och grundvaccination om detta inte är fixat av säljaren (oväntad utgift för mig då jag förutsatte att det var fixat och inte frågade rakt ut).
Veterinärbesiktning antar jag att du tänkt på iom att du nämner röntgen. Kanske vill du ha den kollad av ET också?
Jag håller med Masse här. Hade aldrig tagit hem en häst som inte var besiktigad. Problem får man ändå, utan att de finns redan vid köpet.
Och hästen bör vara försäkrad innan den stiger på transporten alt. kliver ur transporten beroende på när ert kontrakt säger att risken övergår till köparen.