Vilka hörlurar rekommenderar ni?

SoffiProppi

Trådstartare
Jag är beroende av att ha musik i öronen och använder därför mina hörlurar tills de bokstavligt talat faller isär. För tillfället använder jag Apples egna då kvalitén är förvånansvärt bra och de var "gratis", men jag får skav (:o) i öronen av dem (de är ju "hårda", utan gummi eller något). Har ett par öronkåpor också men vägrar använda dem utanför dörren.

Så! Nu vill jag ha tips på hörlurar! Jag måste köpa nya, mina öron gör svinont och jag MÅSTE ha min dagliga dos av musik. Vad använder ni? Vad rekommenderas? Hit me!

Jag använder Urbaneaurs, både lurar och in ears. Tycker de är prisvärda, har bra ljud och av bra kvalitet.

Helnöjd med mina!

Urbanears är väldigt prisvärda.
Går man upp en prisklass så gillar jag Marshall Minor, dessutom är dom riktigt läckra. Gillar man inte utformningen på dessa så finns ju deras nya "Mode" med garanterat likvärdig ljudkvalité.
Och vill du ha creme de la creme så satsa på Bose eller Beats, där får du en otrolig ljudkvalité.

Och vill du ha creme de la creme så satsa på Bose eller Beats, där får du en otrolig ljudkvalité.

Nu har jag inte alls koll på hur Bose är, men Beats har otroligt mycket bas. För mig funkar inte dem, eftersom jag hör "vanliga" ljud dåligt, men har extrem hörsel när det kommer till höga och låga toner. För mig blir det då att basen dränker allt.

Det betyder ju inte att de är dåliga, men det är rätt tråkigt att lägga ut de pengarna för något som kanske inte passar för ens hörsel. Så det är helt enkelt något man borde ha i åtanke bara :)

Jag har tre jag alternerar mellan beroende på träningsaktivitet:

Sennheiser momentum

Sennheiser+Momentum+On-Ear+(Black,Red,+Brown).jpg

Philips ActionFit SHQ4200/10

SHQ4000_10-IMS-sv_SE

Jag brukar hålla mig till Sennheiser men Philips båge överraskade så den är godkänd både sett till ljud och bekvämlighet.

Jag är beroende av att ha musik i öronen och använder därför mina hörlurar tills de bokstavligt talat faller isär. För tillfället använder jag Apples egna då kvalitén är förvånansvärt bra och de var "gratis", men jag får skav (:o) i öronen av dem (de är ju "hårda", utan gummi eller något). Har ett par öronkåpor också men vägrar använda dem utanför dörren.

Så! Nu vill jag ha tips på hörlurar! Jag måste köpa nya, mina öron gör svinont och jag MÅSTE ha min dagliga dos av musik. Vad använder ni? Vad rekommenderas? Hit me!

Jag har ett par "JVC HA-FX32 Marshmallow inner-ear headphones" som är underbara! De har memory foam, som är superskönt i öronen och dessutom bra ljud till priset. Aldrig tidigare haft ett par in-ear som både sitter där de ska och dessutom är bekväma :up:.

Jag kör på Marshall Minor FX som jag är sjukt nöjd med (jag har testat en massa olika, Apples egna tycker jag är hemskt dåliga)
marshall-minor-fx.33570906.jpg

Använder mina Beats by Dr Dre Studio varje dag på jobbet (industri) funkade nästan att överrösta skrikande småbarn på flygplan oxå ;) supernöjd men priset är ju...

Tidigare har jag använt Koss Spark Plug, funkar oxå super på jobbet i och med att det blir lite som öronproppar, bra bas och ljud för priset!

Nu har jag inte alls koll på hur Bose är, men Beats har otroligt mycket bas. För mig funkar inte dem, eftersom jag hör "vanliga" ljud dåligt, men har extrem hörsel när det kommer till höga och låga toner. För mig blir det då att basen dränker allt.

Det betyder ju inte att de är dåliga, men det är rätt tråkigt att lägga ut de pengarna för något som kanske inte passar för ens hörsel. Så det är helt enkelt något man borde ha i åtanke bara :)

Ja det är väl det enda negativa med Beats, att man måste lyssna på "rätt" musik för att lurarna ska komma till sin rätt :)

Är det inte Apples egna som läcker som sjutton också? Tycker att många man stör sig på på bussen verkar ha det.

Tack för alla svar förresten! Hade ingen aning om att Urbanears bara kostade ~150kr, ska genast kika in på dem och begrava mina Applelurar :)

Köpte ett par trådlösa hörlurar med bluetooth förra veckan. Älskar dem! Ska kolla upp märke när jag kommer hem! :bump:

Jag har använt dessa från creative i flera år. De måste bytas ut efter 1-2 år för att jag sliter så dant på dem, men jättesköna i öronen.
595704_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Modellen heter MA330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka