Vilka hindertyper?

carriemma

Trådstartare
Jag ska snart starta min första nationella hopptävling och undrar om det kan komma nya hindertyper då?

Klassen jag ska hoppa är LA och det har jag hoppat regionalt innan 2 gånger så jag har inte mycket rutin på det och har inte sett om det kommer nya hinder, det har det inte gjort på mina två regionala iaf. Så, frågan, är det fler hinder som är tillåtna i regional LA och i nationell LA än i LB? Typ vattenhinder, trippelbarr, trekombination osv, eller när kommer det in?

Det är alltså ponnytävlingar det handlar om men jag är ändå nyfiken på samma sak med storhästklasser, när kombination och andra speciella hinder kommer in :)

Jag ska snart starta min första nationella hopptävling och undrar om det kan komma nya hindertyper då?

Klassen jag ska hoppa är LA och det har jag hoppat regionalt innan 2 gånger så jag har inte mycket rutin på det och har inte sett om det kommer nya hinder, det har det inte gjort på mina två regionala iaf. Så, frågan, är det fler hinder som är tillåtna i regional LA och i nationell LA än i LB? Typ vattenhinder, trippelbarr, trekombination osv, eller när kommer det in?

Det är alltså ponnytävlingar det handlar om men jag är ändå nyfiken på samma sak med storhästklasser, när kombination och andra speciella hinder kommer in :)

Allt står i TR. Men i LA bör vattengrav eller hinder med vatten finnas, trekombination får finnas. Det ska finnas minst en kombination.

Krav på vatten kommer i MsvA.

Så på en nat LA skulle jag förvänta mig både vatten och trekombination.

I LB får vatten förekomma, i LA och MsvB bör vatten förekomma och i MsvA ska vatten förekomma.

I LB får inte trekombination finnas, över LB får den finnas. Hindertyperna som får finnas i kombinationen är snällare i LB.

Glömde: Trippelbarr är tillåten från LB.

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 825
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 273
Senast: Sixten
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 197
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 103
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar